Jste opravdoví profesionálové, pokud jde o rezervaci dovolené, nebo jste při plánování cesty totálně zahlceni? Těchto pět tipů by vám v budoucnu mohlo pomoci optimalizovat rezervace hotelů.
1. Nezajistíte si rezervaci přímo v hotelu
Pokud si dovolenou rezervujete přes platformu třetí strany a vše jde podle plánu, obvykle nenarazíte na žádné překážky. Jakmile však dojde ke změnám, zrušení rezervace nebo jiným problémům, může se to rychle stát nepříjemným. Je to proto, že platformy třetích stran musí vystupovat jako prostředníci, což může často komplikovat a zpomalovat komunikaci a případné vrácení peněz.
Pokud si ubytování rezervujete přímo v hotelu, máte k dispozici přímou kontaktní osobu, na kterou se můžete obrátit v případě jakýchkoli dotazů nebo potíží. Mnoho hotelů také garantuje nejlepší cenu při přímé rezervaci a má programy odměn, v rámci kterých můžete čerpat příslušné výhody.
2. Celkovou cenu spočítáte nesprávně
Pokud jste si stanovili pevný rozpočet na cestu a noc, je důležité mít na paměti, že do celkové částky budou zahrnuty další poplatky a daně za přenocování.
Ty se často projeví až na samém konci a mohou váš rozpočet překročit. Na místě můžete také zaplatit lázeňskou, turistickou nebo městskou daň, která jde ve prospěch destinace nebo města.
3. Nezkontrolujete si opakovaně místo, datum a čas
Další tip se zdá být na první pohled samozřejmý - a přesto se při rezervaci opakovaně stávají drobné chyby, kterým lze snadno předejít dvojitou kontrolou. Shoduje se datum včetně roku? Vybrali jste opravdu správnou polohu hotelu?
A nakonec klasika: cestujete do země s časovým posunem a máte přehled o případných změnách data? Pokud jde o lety, vyplatí se také překontrolovat, zda letadlo opravdu startuje v sedm hodin večer a ne už v sedm hodin ráno - zatímco vy ještě klidně spíte.
4. Nepoužíváte kreditní kartu
Hotovost, debetní nebo kreditní karta? Přestože je dnes běžnou praxí, že při rezervaci hotelu dáváte k dispozici svou kreditní kartu, můžete si čas od času položit otázku, zda je to nejlepší řešení. V závislosti na typu kreditní karty slouží nejen jako platební prostředek, ale může obsahovat i cestovní pojištění nebo nabídky a v případě krádeže nebo ztráty je možné ji rychle zablokovat.
U debetní karty se můžete setkat s problémem, že na kartě nemáte dostatečný kredit, pokud musíte v hotelu nechat určitou částku jako zálohu.
5. Nepožádáte o upgrade pokoje na místě
Patříte mezi šťastlivce, kterým bylo v letadle z ničeho nic nabídnuto vylepšení do business třídy nebo hotelového apartmá? Nebo stále marně čekáte? Můžete to snadno změnit - nebo se o to alespoň pokusit.
Mnoho hotelů je ochotno vám při check-inu poskytnout pokoj ve vyšší cenové kategorii. Samozřejmě za předpokladu, že slušně požádáte a mají volnou kapacitu. Nikdy není na škodu slušně požádat - a v ideálním případě dostanete upgrade.