Společnost adidas se konečně rozhodla nabídnout k prodeji produkty Yeezy, které zůstaly neprodané od loňského října, kdy společnost ukončila smlouvu se zakladatelem značky Kanye Westem. Celková hodnota neprodaných položek činí 1,2 miliardy eur a zisk bude věnován na charitu. Generální ředitel společnosti adidas Bjørn Gulden na firemním setkání uvedl, že společnost pomůže organizacím založeným na podporu všech, kterým Westovy komentáře a chování v posledních měsících "ublížily". Nebylo upřesněno, o které charitativní fondy se bude jednat, ani jaké procento z výtěžku jim skutečně připadne. Podle zpráv z Yeezy Mafia dostane Kanye West 15 % ze všech provizí.
Rozhodnutí společnosti adidas vrátit Yeezys na trh přichází v těžké době. Od chvíle, kdy německá společnost potvrdila ukončení spolupráce s Westem, se celkové příjmy společnosti dramaticky snížily. V prvním čtvrtletí letošního roku ztratila 1 % svého obratu, tedy 5,2 miliardy eur, a minulý týden oznámila další ztrátu přesahující 5 miliard eur. Nebýt ztráty z bot Yeezy, mohl být podle Guldena růst tržeb v prvním čtvrtletí +9 %. Přestože poptávka po teniskách Kanyeho Westa raketově roste, jednou z možností, kterou společnost adidas před charitativním prodejem zvažovala, bylo spálení všech bot Yeezy - tuto myšlenku však brzy zavrhla, protože, jak vysvětlil Gulden, vznikl by tím "problém s udržitelností".
A zatímco se adidas snaží vypořádat s reedicí Yeezy jak nejlépe umí, a snaží se udržet svou pověst při životě, Kanye West tajně představil Season 10 své vlastní značky během představení, které by se mohlo zdát být v podstatě kultovním obřadem. Proslýchá se, že Westa v adidasu nahradí Jerry Lorenzo, respektive že se do popředí této přechodné fáze dostane dlouholetá spolupráce s Yohjim Yamamotem, aby nové kolekce Y-3 mohly svým výrazně avantgardním stylem obrodit image značky.