Poté, co dopoledne začaly kolovat zvěsti, přišlo večer oficiální oznámení o rozchodu Alessandra Micheleho a Gucci. "Jsou chvíle, kdy se cesty rozcházejí, protože každý z nás má jiný pohled na věc," řekl římský návrhář. "Dnes pro mě končí mimořádná cesta, která trvala více než 20 let, ve společnosti, které jsem neúnavně věnoval veškerou svou lásku a tvůrčí vášeň." Michele opouští značku přibližně osm let po svém jmenování v lednu 2015, které tehdy podpořil předseda představenstva a generální ředitel Gucci Marco Bizzarri.
"Měl jsem to štěstí, že jsem se s Alessandrem setkal na konci roku 2014," řekl Bizzarri. "Od té doby jsme měli to potěšení pracovat bok po boku, když společnost Gucci v uplynulých osmi letech vytyčovala svůj úspěšný směr. Děkuji Alessandrovi za jeho dvacetiletý závazek vůči společnosti Gucci a za jeho vizi, oddanost a bezpodmínečnou lásku k tomuto jedinečnému Maisonu po celá léta jeho působení ve funkci kreativního ředitele." Při oznámení rozchodu Gucci uvedl, že kreativní tým značky bude pokračovat ve funkci až do oznámení nové organizační struktury.
Nebylo by to poprvé, co by interní zemětřesení začalo v samotné společnosti Kering, jako se to stalo naposledy v Bottega Veneta. Pinault by se mohl pokusit o totéž u Gucci, přestože Micheleho poslední zářijová módní přehlídka byla jednou z nejdůležitějších v sezóně SS23. Prezident a generální ředitel Gucci Marco Bizzarri vybral Micheleho jako nástupce tehdy odcházející Fridy Giannini. Jeden ze zdrojů se však domnívá, že "líbánky s Bizzarrim skončily a vztah už není tak silný jako dříve". Možná o tom svědčí i skutečnost, že Michele neodletěl do Soulu na opakování přehlídky Gucci Cosmogonie, plánované na 1. listopadu, která byla zrušena po tragických událostech v jihokorejském městě. Od jeho jmenování kreativním ředitelem v roce 2015 rostla společnost Gucci do prvního čtvrtletí roku 2018 pět čtvrtletí po sobě o více než 35 %. To Bizzarriho přimělo, aby v červnu téhož roku stanovil pro značku cíl příjmů ve výši 10 miliard eur.
Společnost Kering však minulý měsíc oznámila, že Gucci si ve srovnání s ostatními značkami skupiny nadále vede hůře, přestože se její prodeje ve třetím čtvrtletí zvýšily. Tržby italské značky dosáhly 2,6 miliardy eur, což je o 9 % více na srovnatelné bázi, po 4% nárůstu ve druhém čtvrtletí. To bylo mírně pod odhady analytiků, kteří předpokládali desetiprocentní nárůst tržeb. Pro srovnání, organické tržby divize módy a koženého zboží společnosti LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton vzrostly ve třetím čtvrtletí o 22 procent. Bizzarri převzal funkci generálního ředitele společnosti Gucci v roce 2015. Jmenování Alessandra Micheleho bylo jasnou snahou, jak zastavit klesající výsledky společnosti Gucci. Navzdory hlubokým změnám se situace ve společnosti Gucci nezdá být nyní tak odlišná od roku 2015.