Je to závod o převzetí impéria Toma Forda. Jestliže všechny náznaky posledních měsíců (Fordův odchod z čela CFDA, jednání s Estée Lauder, ocenění značky bankou Goldman Sachs a tak dále) ukazovaly na blížící se prodej značky založené texaským návrhářem, která se rozprostírá od módy přes kosmetiku, parfémy až po hodinky, za obrovskou sumu 3 miliard dolarů, nedávný článek WSJ (The Wall Street Journal) obrátil karty.
Podle velmi spolehlivých zdrojů totiž skupina Kering nejenže sedí u jednacího stolu, ale je dokonce favorizovaným konkurentem. Proti Estée Lauder totiž hraje pětiprocentní pokles tržeb zaznamenaný v posledním čtvrtletí a způsobený lockdowny v Číně a také pochybnosti vyvolané tím, že Estée Lauder nikdy ve skutečnosti neřídila oděvní značku a zajímá se spíše o kosmetickou odnož Toma Forda. Mimochodem, akvizice značky by byla největší v historii Estée Lauder, ale pro společnost Kering, jejíž tržní hodnota se pohybuje kolem 60 miliard dolarů, to není žádně velké sousto.
Z čistě strategického hlediska by dohoda se společností Kering mohla poskytnout vhodnější platformu pro další rozvoj značky Ford. Brand je totiž velmi silný na straně pánských oděvů, přičemž parfémy a kosmetika zažívají velmi silný růst, a naopak kolekce dámských oděvů a doplňků se zdají být méně rozvíjené, a proto je třeba je dostat na stejnou úroveň jako zbytek značky. Kering by proto byl pro Forda ideálním partnerem, i vzhledem k tomu, že sám Tom Ford zahájil svou kariéru v 90. letech obnovením značky Gucci, která se nyní stala vlajkovou lodí flotily francouzského luxusního konglomerátu.