Chaotická, neorganizovaná a se zpožděním. Při čtení komentářů přítomných tyto výrazy nejlépe vystihují přehlídku YZYSZN9, která se včera odehrála v Paříži mimo kalendář Fashion Weeku na přísně utajeném místě před publikem - podle některých 50, podle jiných 75 hostů - ve kterém nechyběly zvučná jména jako Demna, Cedric Charbit, Anna Wintour nebo John Galliano.
Místo toho se po molu - dlouhé kruhové rampě, která se táhla po celé délce budovy - promenádovala Naomi Campbell nebo James Blake, jejichž vzezření bylo v mnoha případech rozhodně obtížné rozpoznat. Michelle Lamy bylo dobře vidět v obrovském pufferu navrženém Dingyun Zhangem, zatímco Matthew M. Williams byl téměř k rozpoznání, hlavně kvůli nezvykle vyholené hlavě.
Kromě modelů, kteří se prošli po molu, však byla kolekce, kterou West představil ve spolupráci se Shaynem Oliverem - tvůrcem značky Hood By Air - navržena tak, aby neměla žádné zipy ani knoflíky. „Představte si bundu Carhartt nebo normální bomber bundu a udělejte je nositelné jako tričko,“ řekl Kanye West v rozhovoru pro časopis i-D na konci přehlídky, kde se kromě zmíněných péřových bund objevil i pár bot s 3D potiskem od Zellerfelda, který stojí za posledním modelem tenisek pro Heron Preston a které se podobají Kanyeho oblíbeným holínkám Crocs od Balenciagy.
Uprostřed chaosu, který obklopoval celou přehlídku, zpestřenou nejprve sborem Donda Academy a později nevydanou skladbou Kanyeho Westa a Jamese Blakea, se zdálo, že myšlenka módy a samotné kolekce, je téměř druhořadá, přebitá břemenem jejího tvůrce, který na sebe chce opět upoutat všeobecnou pozornost ve chvíli, kdy si zvyšuje své ego. Svůj proslov zakončil větou: „Bernard Arnault is my new Drake“.
Těžko říct, zda kolekce někdy spatří světlo světa - West pro Vogue uvedl, že zakoupil čtvrtou továrnu ve Spojených státech, ale v tuto chvíli se zdá, že se neplánuje žádná masová produkce, a proto celá Kanyem zamýšlená operace vypadá spíše jako nový pokus dostat se do centra pozornosti dva roky po poslední přehlídce Yeezy, kterou uspořádal v Paříži, aniž by kolekce šla do výroby. Ať už v dobrém, nebo ve zlém, Kanye West zůstává jménem, které je vždy schopné přimět lidi, aby o něm mluvili. V tomto případě zejména kvůli tričku s potiskem Giovanniho Paola II. ve stylu římského jubilea a se vzkazem „White Lives Matter“ na zádech.
Kanye si také vysloužil kritiku za vzhled některých modelek na molu, kdy kvůli silikonové čepici, vypadaly jako mimozemšťané, což je téma, jenž je rapperovi blízké.
Těžko říct, zda se zda se včerejší postapokalyptické návrhy někdy stanou skutečnými oděvy, nebo zda zůstanou nedokončeným projektem Kanyeho Westa, který ocitl na rozcestí ve snaze dokázat svému publiku i sám sobě, čím chce být, až dospěje.
V době, kdy už tenisky nevytvářejí takový hype jako dřív a jeho spolupráce s Gapem je u konce, musí Kanye West přijít na to, jaká by měla být jeho budoucnost a rovněž budoucnost jeho výtvorů.