Nabídka, která je o něco nižší než původní 3 miliardy dolarů, na něž bylo impérium Toma Forda oceněno, je údajně způsobena volatilitou trhu a obavami z nadcházejících otřesů v ekonomice. V posledních týdnech se zdálo, že Kering zvítězí vzhledem k pozitivním finančním výsledkům vykázaným v posledním čtvrtletí - zatímco samotná Estée Lauder utrpěla v posledním čtvrtletí pětiprocentní pokles tržeb kvůli lockdownům v Číně a zpomalení objednávek od amerických prodejců.
Navzdory těmto neuspokojivým výsledkům má však Estée Lauder za sebou pozoruhodnou akviziční kampaň, díky níž v posledních letech obohatila své portfolio o velké i malé kosmetické značky. Tom Ford by samozřejmě byl nejcennější kosmetickou značkou, která má v portfoliu skupiny nejvyšší pozici a která umožňuje nejvýznamnější expanzi. Skupina by rovněž získala licence Toma Forda na výrobu brýlí a kolekcí navržených Fordem - právě druhá jmenovaná kategorie by americké skupině umožnila vyvěsit pověstný prapor na poli módy a více konkurovat francouzským skupinám, jako jsou Kering a LVMH, které mimochodem posilují vlastní nabídku kosmetických značek.