Před časem bylo v britském Coventry otevřeno městské letiště Air-One. Na internetových stránkách společnosti Hyundai, která je jedním z partnerů tohoto podniku spolu s britskou vládou a společností Urban Airport, bylo nové místo popsáno jako „inovativní centrum pro budoucí letadla s elektrickým vertikálním vzletem a přistáním (eVTOL) - jako jsou aerotaxi a autonomní doručovací drony - které budou v příštích letech přepravovat lidi a náklad po městech“. Deklarovaným účelem je demonstrovat plný potenciál městské letecké mobility, mimo jiné včetně udržitelnosti. Realizace této nové lokality by měla sloužit „ke snížení dopravních zácp, snížení znečištění ovzduší a komplexní dekarbonizaci dopravy při zajištění bezproblémové přepravy osob a dodávek“. Drony a aerotaxi budou na letišti Air-One v Coventry aktivně provozovány již koncem tohoto roku, přičemž již nyní existují plány na vybudování 200 městských letišť s nulovými emisemi v průběhu příštích pěti let.

Tyto prognózy nejsou sci-fi: NASA předpověděla, že jen ve Spojených státech bude mít městská letecká mobilita v příštích letech celkovou tržní hodnotu až 500 miliard dolarů - jediné, co chybí, je infrastruktura. A právě na podporu růstu tohoto odvětví vznikla společnost Air-One ze spolupráce mezi Urban Air Port a divizí Urban Air Mobility společnosti Hyundai Motor Group, která nejenže již vyvíjí elektrické letadlo, ale chce jej začít prodávat již v roce 2028. Tato problematika je důležitá, protože například takzvané vertiporty nejenže zabírají o 60 % méně plochy než klasické heliporty, ale lze je instalovat během několika dnů, nevypouštějí žádné emise a jsou postaveny v modulární konstrukci, která umožňuje jejich demontáž a přepravu na alternativní místa tak, jak se rozvíjí globální síť vertiportů - což má revoluční význam pro krizové řízení díky možnosti okamžité mobilizace dronů.