Tvar osobních letadel se od konce 50. let minulého století téměř nezměnil - americká společnost to chce nyní změnit. Stojí za ní společnost Jet Zero, která si klade ambiciózní cíl, že od roku 2030 způsobí revoluci v cestování v budoucnosti díky novému designu letadel.
Přestože výrobci letadel Airbus a Boeing již se stejnou myšlenkou experimentují, nikdo se zatím neodvážil ji skutečně realizovat. Nicméně vysoké emise CO2 nutí letecký průmysl k zamyšlení a hledání nových řešení. Právě do tohoto procesu vstupuje společnost Jet Zero, která plánuje letadlo založené na "principu blended wing-body". Za tímto účelem společnost spolupracuje s americkým letectvem, NASA a FAA.

Společnost Jet Zero plánuje ve spolupráci s NASA, americkým letectvem a FAA vyvinout zcela nový typ letadla.
Jak Jet Zero uvádí na svých webových stránkách, blended wing je přirozeně stabilní konstrukce, která nevyžaduje ocasní plochy. Kratší a širší trup letadla sám o sobě slouží jako křídlo a zajišťuje vztlak. Zmenšením potřebné plochy umožňuje konstrukce vytvořit lehčí letadlo s menším odporem vzduchu. Tato koncepce však není zcela nová - tvar letadla je podobný konstrukci "létajícího křídla", kterou používají vojenské letouny, například bombardér B-2 stealth.
Jak uvedl Tom O'Leary, spoluzakladatel a generální ředitel společnosti Jet Zero, trup se "smíšenými křídly" by měl snížit spotřebu paliva a emise o 50 %. "To je v rámci leteckého průmyslu úžasný pokrok."
Americké letectvo investuje 235 milionů dolarů
Radikálně nový tvar by změnil i interiér letounu. Širší trup pojme stejný počet cestujících, ale uspořádání sedadel bude podle toho vypadat jinak - v závislosti na tom, jak si je jednotlivé letecké společnosti nakonfigurují.

Širší trup by také změnil uspořádání sedadel.
Přestože velké letecké společnosti mají o nový design a s ním spojené zvýšení efektivity zájem, Jet Zero zatím neobdržel žádnou objednávku. Americká společnost nicméně plánuje vyvinout osobní a nákladní letadlo a také létající tanker.

První let prvního prototypu se očekává v roce 2027.
Tvar smíšeného křídla je pro tento účel tak vhodný, že americké letectvo poskytlo společnosti Jet Zero 235 milionů dolarů na vývoj prototypu ve skutečné velikosti a ověření designu. První let se očekává v roce 2027 a měl by být základem pro vývoj komerčních modelů.