Home  /  Bulletin  /  Jak přivést generaci Z zpátky do kamenných obchodů

Jak přivést generaci Z zpátky do kamenných obchodů

Podle nejnovějšího průzkumu společnosti Klarna je stále zřetelnější propojení mezi fyzickými a online nákupy. Spotřebitelé mají tendenci - ze zprávy vyplývá, že pro 8 z 10 mileniálů a generaci Z je to rozvíjející se zvyk - získat informace online a poté jít do obchodu. Problém podle průzkumu společnosti Klarna spočívá v tom, že prodejny nejsou plně doceňovány ani spotřebiteli, kteří je minimalizují na výdejní místo, ani samotnými prodejci.
29.12.2022
Text: Josef Šlaich
Foto: Getty Images

Tento scénář potvrzuje i nedávná studie společnosti Scandit o vlivu technologií v obchodech, která ukazuje, že 51 % velkých evropských maloobchodníků hodlá kombinovat zážitky v obchodech i mimo ně. Kromě toho 41 procent respondentů uvedlo, že chtějí zlepšit zákaznickou zkušenost, což pociťují zejména módní značky. Platforma Scandit Smart Data Capture sestavila seznam tipů, jak zpříjemnit nakupování s ohledem na potřeby mileniálů a generace Z.

Prvním krokem je co nejvíce zjednodušit a usnadnit nákupní fázi a vyhnout se dlouhým frontám u pokladen. V tomto konkrétním případě by se prodejci mohli zaměřit na alternativní způsoby platby v obchodě tím, že nabídnou řešení pro zachycení dat z chytrých telefonů a zrychlí proces odbavení. Možnost skenovat produkty přímo pomocí chytrého telefonu a platit u samoobslužných pokladen ještě více zefektivňuje provoz. Větší míra autonomie by zkrátka zatraktivnila nakupování pro mladší generaci.

Dalším bodem, který je třeba zohlednit, je znalost a dostupnost informací o nabízených produktech: nedostatek doporučení, velikostí nebo barev v obchodě může vést k frustraci. Využití provozních technologií může skutečně usnadnit práci v maloobchodě. Například chytré telefony s inteligentními řešeními pro snímání dat mohou zaměstnancům umožnit rychlé skenování regálu a nalezení výrobku, který zákazník požaduje. V neposlední řadě je třeba vzít v úvahu faktor loajality zákazníků: aby se vyhovělo novým nákupním zvyklostem mileniálů a generace Z, měli by maloobchodníci a značky umět spojit silné stránky internetové zkušenosti se zkušenostmi z prodejny. Z toho vyplývá příležitost využít rozšířenou realitu jako alternativní řešení, které zákazníkům poskytne skutečně inovativní digitální nákupní zážitek. Kromě vzdělávacího zážitku je hlavním cílem této služby poskytnout spotřebitelům více moci a svobody.

Objednejte si předplatné Esquire

Časopis Esquire
Předplatné

Doporučujeme

#man at his best