"Peníze mluví, bohatství šeptá", říká se často. Podle toho se bohatí lidé raději vzdávají logománie ve svém šatníku a volí oblečení bez velkých etiket a tichý luxus. Zdá se, že uživatelé Tiktok jsou fascinováni stylem bohatých lidí a v současné době napodobují jejich old money estetiku.
Co je to Old Money estetika?
Termín old money označuje lidi, jejichž bohatství se táhne několika generacemi rodiny. Tiktok má přitom přesnou představu o tom, jak by to mělo vypadat. Podle této platformy žijí lidé s old money v secesních sídlech, mají koníčky jako golf a tenis a oblékají se à la Vanilla Girl do béžové a bílé.
Videa o tété estetice se stávají virálními. Hashtag #oldmoney má na Tiktoku přes 6,3 miliardy zhlédnutí.
Tyto hvězdy ztělesňují Old Money
K estetice old money patří také určitý vzhled. Sofia Richie je jednou ze současných ikon stylu old money. Nejpozději od své svatby s hudebním manažerem Elliotem Graingem se dcera Lionela Richieho obvykle zahaluje kvůli estetice do kostýmů Chanel nebo splývavých bílých látek.
Na Tiktoku sbírají videa s proměnami stylu Sofie Richie miliony zhlédnutí.
U mužů jsou jako inspirace pro styling starých časů často zmiňováni jezdci Formule 1 Pierre Gasly a Charles Leclerc.
Jistě, závodníci mají milionové platy. Ale rodiny Pierra Gasleyho a Charlese Leclerca nepatří mezi superbohaté. Spíše styl svěžích košil, drahých hodinek, polokošil a vzhled jachet dělá ze závodních jezdců ikony stylu old money.
Kromě skutečných lidí jsou hnacím motorem staromilské estetiky také televizní pořady, jako je hit HBO "Succession".
Old Money - není to otázka peněz
Pokud si chcete tuto estetiku vyzkoušet, sáhněte po polokošili a světlých základních kouscích, jako jsou bílé plátěné kalhoty a trenčkot. Tyto kousky nemusí být nutně od Chanel & Co. Důležitější je, abyste investovali do kvalitních a nadčasových modelů s heslem: méně je více.
Proto je tento styl populární
Mnoho lidí sní o bohatém životě. Ve skutečnosti však většina obyvatel Česka nedosáhne ani na secesní vilu, ani na dům se zahradou. Skutečnost, že právě teď jde tato estetika do módy, pravděpodobně ztělesňuje ani ne tak životní cíl, jako spíše módní styl.
Díky jednoduchému a klasickému vzhledu je styling snadný a v době rostoucích cen i cenově dostupný. K tomuto vzhledu nepotřebujete mnoho různých kousků. Estetika vybízí k tomu, abyste raději investovali do nadčasových kvalitních kousků než do impulsivních nákupů rychlé módy. To může také podpořit udržitelnost vašeho šatníku.