Home  /  Bulletin  /  Kdo kraluje hitparádě luxusu na internetu?

Kdo kraluje hitparádě luxusu na internetu?

Podle platformy Lyst, která se zabývá transakcemi s luxusním zbožím, je nejžádanější značkou posledních měsíců Gucci. Za sebou nechala další velká jména jako je Balenciaga, Prada a Valentino. Kdo v seznamu za 2. čtvrtletí roku 2022 zaznamenal největší propad? A který model tenisek jde aktuálně na dračku?
02.08.2022
Text: Josef Šlaich
Foto: Gucci

Na vrcholu žebříčku se již nějakou dobu drží Gucci a Balenciaga, které si na základě přílivu a odlivu zájmu vzájemně vyměňují první a druhou pozici. Zejména v tomto čtvrtletí dominuje první dvacítce právě značka Gucci, která ukazuje, jak dobře funguje její strategie, jež spočívá v tom být neustále na očích, zatímco Balenciaga je na druhém místě, a to díky dropu Yeezy x Gap a virálnímu úspěchu  potrhaných tenisek Paris. Prada, Valentino, Miu Miu, Burberry, Versace, Saint Laurent a Jacquemus stoupají v žebříčku vzhůru, zatímco Dior si stále drží šestou pozici - překvapivé je však něco jiného.

Tento žebříček více než ty předchozí ukazuje, jak rychle se může vnímání značky radikálně změnit - druhé čtvrtletí roku 2022 bylo obdobím velkých skoků a velkých poklesů. Nejsilnější propady jsou vidět značky Louis Vuitton, která sestoupila ze třetího na páté místo, a zejména u značky Bottega Veneta, která jde z osmého místa dokonce na sedmnácté, totéž se děje u Moncler a Off-White. Je zřejmé, že tyto posuny nejsou odrazem prodejů: Například tržby společnosti Moncler vzrostly jen v prvním čtvrtletí roku o 60 %, zatímco tržby společnosti LVMH vzrostly jen ve druhém čtvrtletí roku, tedy právě v tom, které zkoumala společnost Lyst, o 27 %, což je o 19 % více než loni.

Nejzajímavější skok vpřed se však týká dvou italských značek, Diesel a Dolce & Gabbana. První z nich se posunula z patnácté na devátou pozici, druhá z dvaadvacáté na patnáctou. Tento růst podpořil návrat trendu Y2K, obrovská mediální publicita a především nostalgicky založená spotřebitelská základna. Dolce & Gabbana mimo jiné začíná pociťovat sílu marketingové strategie „always on“, díky níž si návrhářské duo získalo zpět pozice v žebříčku. Svůj podíl na tom mají značkové svatby v Portofinu (Kardashians), capsule kolekce brýlí s Persolem a série užších spoluprací se známými VIP osobnostmi. 

Dalším zajímavý postup vpřed zaznamenaly brandy Nike a Adidas. Oba giganti, zaměřující se na sportovního oblečení, se postupem času vytratili z centra pozornosti kvůli útlumu sneaker-mánie, nicméně strategie založená na divokých spolupracích s módními domy a umělci se očividně oběma vyplatila. V případě adidasu je poháněna mocným návratem modelu adidas Gazelle ve všech jeho podobách, zejména v "guccified" provedení, které představil Alessandro Michele v Miláně.

TOP 10 ZNAČEK ZA 2. ČTVRTLETÍ ROKU 2022 PODLE LYST

1. GUCCI

2. BALENCIAGA

3. PRADA

4. VALENTINO

5. LOUIS VUITTON

6. DIOR

7. MIU MIU

8. FENDI

9. DIESEL

10. BURBERRY

EsquireMAN

Objednejte si předplatné Esquire

Časopis Esquire
Předplatné

Doporučujeme

#man at his best