Krušovická novinka Bohém je prémiový ležák, který je uvařen pouze z nejkvalitnějších žateckých chmelů: Žateckého poloraného červeňáku, Sládku a Premiantu. Nová krušovická receptura zaujme vyváženou hořkostí a příjemným chmelovým aroma. Chuť dotváří kromě výběrových chmelů a receptury také kvalitní voda z křivoklátských studní. Na začátku stálo zadání vytvořit velmi prémiový ležák s vyváženou hořkostí, který potěší srdce každého pivaře. Proces vzniku Bohéma přibližuje Michal Rouč, krušovický sládek a zároveň ředitel pivovaru Krušovice: „Recepturu nového prémiového ležáku jsme ladili dlouhé měsíce.
Na začátku byly čtyři receptury, z toho procesem testování a ochutnávek v pivovaru i v naší Krušovické Šalandě vznikla jedna vítězná. U té se k dokonalosti ladila hořkost, která pro Bohéma typická, a její doznívání na jazyku.“ Nový prémiový ležák obsahuje 4,7 % alkoholu a dosahuje stupně hořkosti 37 IBU. Dle Michala Rouče stojí za jeho výjimečnou vyváženou chutí právě genius loci žatecké oblasti, odkud pochází královský pivovar Krušovice i chmel, z něhož se Bohém vyrábí. V této oblasti totiž pro chmel vládnou ideální klimatické podmínky a svědčí mu i typická červená půda.
Při ochutnávce si Michal Rouč zakládá na tom, aby hosté vnímali pivo všemi smysly: „První je na řadě zrak, kdy na Bohémovi zaujme hustá krémová pěna, čich zaznamená příjemné chmelové aroma, sluchem oceníte praskání pěnových bublin, hmatovými receptory v ústech správný říz piva. Pak už zbývá jen ochutnat. Při degustaci piva je potřeba na rozdíl od vína pivo polknout, protože chuťové pohárky, které vnímají hořkost, se nacházejí až vzadu na jazyku,” komentuje proces degustace Michal Rouč.
Bohémsky vyvážená chuť
Bohém vyniká v portfoliu krušovického pivovaru chutí i svým designem, který kombinuje pro česká piva netypické barvy „royal blue“ a zlaté. „Název Bohém evokuje českost a moment, kdy se napijete a zapomenete na dění kolem vás. Design jsme záměrně zvolili odlišný od klasických piv. Chtěli jsme dosáhnout prémiovosti, kvality, modernosti a zároveň tradice a to se nám, myslím, povedlo. Vše v designu je zvoleno záměrně tak, abychom se co nejvíce odlišovali, ale zároveň podpořili zmíněné atributy,“ vysvětluje úvahy nad designem krušovické novinky Jiří Coufal, Group Brand Manager společnosti HEINEKEN Česká republika.