Home  /  Bulletin  /  Luxus jako měna: Jak se trh s přeprodejem luxusu vyvinul ve formu investice

Luxus jako měna: Jak se trh s přeprodejem luxusu vyvinul ve formu investice

Navzdory současným chmurným ekonomickým vyhlídkám je resale trh na vzestupu. Z řady nedávných zpráv vyplývá, že spotřebitelé se kvůli rostoucím nákladům a napjatým rozpočtům obracejí k nákupům z druhé ruky a použitých věcí.
06.12.2022
Text: Josef Šlaich
Foto: Ebay

Podobný postoj zaujímá i The Business of Fashion (BoF), která se spojila s tržištěm Ebay a vydala novou analytickou zprávu "The Rise of Resale: Luxury as Currency". Na základě údajů ze zprávy obě společnosti zjistily, že spotřebitelé se stále více dívají na luxusní doplňky jako na potenciální investice. 17 % respondentů uvedlo, že si pořídili předměty, jako jsou luxusní kabelky a hodinky, s úmyslem je dále prodat.

Luxusní produkty jako kategorie aktiv

Zpráva uvádí, že důvodem zvýšené aktivity při dalším prodeji může být tendence přestat považovat luxusní zboží za jednorázový spotřební výdaj. Více než polovina spotřebitelů luxusního zboží v USA sleduje hodnotu svých luxusních nákupů, 30 % z nich dokonce jednou ročně.

Více než polovina amerických spotřebitelů luxusního zboží se navíc domnívá, že hodnota některých jejich luxusních doplňků by mohla vzrůst. Přibližně 60 % respondentů aktivních na internetových stránkách pro další prodej uvedlo, že tyto výrobky dále prodali za vyšší cenu, než když je koupili. Zpráva rovněž konstatuje, že spotřebitelé luxusního zboží je mohou považovat za "bezpečnější investici než jiné investice, například akcie", neboť pouze šest procent z nich se obává, že by jejich doplňky mohly ztratit hodnotu.

Rahul Malik, výkonný ředitel společnosti BoF pro Severní Ameriku, v tiskové zprávě ke zprávě uvedl: "Trh s přeprodejem luxusního zboží se v rámci celého módního průmyslu dramaticky změnil." "Vzhledem k tomu, že nakupování luxusního zboží z druhé ruky je pro zákazníky stále atraktivnější, není divu, že společnosti - od luxusních značek až po luxusní módní domy - zkoumají, jak se mohou na tomto trhu podílet, zejména vzhledem k tomu, jakou roli hraje v cirkulární ekonomice."

Ebay otevírá luxusní burzu v New Yorku

Společnost Ebay otevřela v New Yorku "luxusní burzu", která umožňuje spotřebitelům obchodovat se šperky, kabelkami a hodinkami různých luxusních značek. Při vstupu do obchodu si zákazníci mohou nechat ocenit své luxusní předměty a přiřadit jim hodnotu, za kterou mohou nakupovat v inventáři obchodu a vyměnit si předmět ve své "měně".

Tirath Kamdar, generální manažer pro luxusní zboží ve společnosti Ebay, ve svém prohlášení uvedl: "Pro milovníky luxusu nebylo nikdy jednodušší vylepšovat své sbírky v důvěryhodném prostředí a my jsme chtěli vytvořit skutečný zážitek, který odráží to, co se na Ebay děje každý den. Luxusní burza nabízí spotřebitelům možnost ocenit a prodat své cenné předměty a doplnit své osobní sbírky o něco nového - právě včas před svátky."

Obchod i zpráva o dalším prodeji jsou výsledkem rozšíření záruky pravosti, kterou společnost Ebay poskytuje a která se nyní vztahuje i na šperky. Cílem programu, který byl spuštěn v roce 2020, je povzbudit spotřebitele k nákupu a prodeji jejich sbírek, přičemž podle společností BoF a Ebay je rozhodujícím faktorem v tomto specifickém rozhodovacím procesu autenticita. Podle zprávy obou společností 25 % kupujících luxusního zboží uvedlo, že si v minulosti omylem koupili padělek luxusního zboží. Ze zprávy rovněž vyplývá, že informace o ověření pravosti zvyšují pravděpodobnost, že třetina spotřebitelů přeprodá své luxusní zboží online.

Objednejte si předplatné Esquire

Časopis Esquire
Předplatné

Doporučujeme

#man at his best