Míč Al Rihla, čtrnáctý míč vyrobený společností adidas pro mistrovství světa ve fotbale, je navržen tak, aby se pohyboval vzduchem rychleji než jakýkoli jiný míč určený pro mistrovství světa a podporoval tak maximální rychlost hry. Další potvrzení toho, jak moc se tento míč liší od ostatních, přišlo během zkoumání zápasu při portugalské výhře 1:0 nad Uruguayí, kdy bylo zjištěno, že nedošlo k žádnému dotyku Cristiana Ronalda, a gól by tedy měl být uznán Brunovi Fernandesovi, a později při kvalifikačním gólu Japonska, kdy senzory ukázaly, že míč byl stále na hřišti. Nikdy předtím nám míč nedokázal poskytnout tolik informací v reálném čase, a to dokonce tak dalece, aby určil možné doteky či nedoteky hráče. Zkrátka, toto mistrovství světa mělo nelehký úkol nás překvapit, a zásluhu či vinu na tom nese i Al Rihla, míč, který je třeba před každým zápasem alespoň 30 minut nabíjet, aby se co nejlépe využily jeho nekonečné možnosti.

Barevný míč vyrobený německou značkou má vnější polyuretanový povrch s několika díly, které jsou vždy tepelně spojeny, aby švy nijak nezměnily jeho trajektorii. To, co jej činí odlišným a skvělou zbraní do budoucna, se však skrývá uvnitř, kde jsou dva senzory, které sledují jakýkoli pohyb, trajektorii, rychlost a dotyk při dopadu míče a vysílají signály do speciálně vytvořeného sledovacího systému. Zásluhu na tom nemá pouze adidas, ale také další německá společnost KINEXON, která se postarala o technologickou část a vyvinula tyto dva senzory o celkové hmotnosti 14 gramů.
Výzvou, před kterou FIFA stojí, je skutečně využití odborných znalostí společnosti KINEXON v oblasti inovací sledování nejen pro potřeby hry. Ale také zlepšit způsob, jakým mohou kluby a hráči získávat informace o zdraví a rozvoji, a také způsob, jakým je sport prezentován fanouškům po celém světě, a přivést fotbal do nového tisíciletí nadobro. Pokud by se i ostatní ligy rozhodly zavést míče s touto technologií, bylo by k dispozici mnohem více informací, které by trenérům a jejich zaměstnancům poskytly nové možnosti při formování týmů a taktiky.
