Deník New York Times v květnu informoval, že streamovací gigant sdělil svým zaměstnancům, že předplatné podporované reklamou by mělo být zavedeno do konce roku 2022. Tato verze bude levnější, než klasické předplatné, ačkoliv finální cena ještě není známa. Minulý týden tuto informaci potvrdil jeden z CEO společnosti Ted Sarandos v podcastu ku příležitosti festivalu Cannes Lions. “Doposud jsme vynechali velký segment lidí, kteří tvrdí: 'Netflix je pro mě moc drahý a nevadí mi reklamy,' a tak to chceme napravit.”
To, že se Netflix chystá k takovému kroku, není žádným překvapením. Již v dubnu naznačil spoluředitel Reed Hastings, že se společnost bude zabývat nabídkou této levnější možnosti předplatného. Tehdy byl však debut platformy s reklamou plánován v časovém rámci dvou let. Nyní je jisté, že by se mohla objevit někdy na podzim. Zařazením této možnosti by se Netflix vyrovnal službám jako Hulu, HBO Max, Disney+ a Paramount+, které mají v Americe levnější předplatné s reklamními přestávkami.
Načasování změn však není ideální. Netflix v poslední době oznámil mnoho poněkud proti-zákaznických změn jako zvýšení ceny streamování ve 4K, zatímco například HBO ho zahrnuje zdarma a chystá se také zvýšení nákladů pro uživatele, kteří sdílejí své heslo s dalšími lidmi. Je nicméně zřejmé, proč tyto kroky Netflix podniká. V prvním čtvrtletí letošního roku služba ztratila 200 000 předplatitelů a očekává se, že v příštím čtvrtletí přijde o další dva miliony. Tak to dopadá, když svou platformu zahltíte kvantem reality show a zapomínáte na kvalitu.