Home  /  Bulletin  /  Porsche 911 Dakar

Porsche 911 Dakar

Porsche 911 Dakar je terénní vůz, který se cítí jako doma na silnici, v poušti i na sněhu.
01.12.2022
Text: Yvonne Dewerne
Foto: Porsche

Porsche 911 je klasika. První model 911 byl představen na Mezinárodním autosalonu (IAA) v roce 1963 a dodnes je symbolem značky. Ale pokud jde o místa, kam se můžete se sportovním vozem opravdu vydat na projížďku, poušť, sníh a bláto vás hned tak nenapadnou. Porsche však nyní má odpověď - Porsche 911 Dakar, kterého bude vyrobeno pouze 2 500 kusů.

Porsche 911 Dakar: Sportovní vůz pro všechny situace

Nový model 911 je robustní verzí vozu, který všichni známe. Pod kapotou má 3,0litrový šestiválec s dvojitým přeplňováním, který na tachometru ukazuje 475 koní. Díky pohonu všech kol, osmistupňové převodovce PDK a o 50 milimetrů vyššímu vozu je schopen jízdy na téměř jakémkoli náročném povrchu. To má odrážet i název. Porsche 911 Dakar je poctou světoznámé rallye Paříž-Dakar, které se Porsche v 80. letech minulého století také účastnilo s vozem 911.

Nové Porsche 911 Dakar v poušti

Porsche 911 Dakar pro zábavu v terénu a safari

Porsche 911 Dakar je navrženo pro zábavu v terénu. To je u tohoto vozu možné díky zvedacímu systému na obou nápravách, který vozu dodává 50 mm výšky navíc a dalších 30 mm zdvihu zavěšení. Porsche chce řidičům umožnit "ambiciózní jízdu v terénu". Pokud však 911 Dakar dosáhne rychlosti 170 km/h, vůz se sníží zpět na obvyklou výšku. Zejména při jízdě mimo zpevněné silnice jsou aktivní stabilizátory nezbytné pro udržení kontroly nad jízdními vlastnostmi. K tomuto účelu byl využit vůz 911 GT3. Pro zajištění ještě větší bezpečnosti se GT3 vzdala karbonové kapoty, skořepinových sedadel a bezpečnostní klece.

Ti, kteří chtějí 911 Dakar používat jako safari, potřebují ještě několik doplňků, a tak si lze na přání objednat střešní nosič s nosností 42 kg, LED osvětlení a 12voltovou zásuvku.

Klasické, ale ne moc rychlé - Porsche 911 Dakar

"Rychlý" je zde věcí názoru. Podle měřítek Porsche rozhodně není. Je to nejpomalejší Porsche 911 a má to svůj důvod. Aby se minimalizovalo riziko prasknutí pneumatik, je maximální rychlost omezena na 240 km/h. Řidič si samozřejmě může nastavit i režimy pro rallye nebo off-road. Aby vůz mohl závodit v náročném terénu, nesmí být příliš těžký, a proto je karoserie vyrobena z plastových panelů vyztužených uhlíkovými vlákny. Zadní sedadla nejsou vůbec k dispozici. Porsche 911 Dakar tak váží pouhých 1 600 kg. To není špatné, když vidíte, jak velkolepě vypadají standardní pneumatiky Pirelli Scorpions.

Sběratelé musí být rychlí. Porsche 911 Dakar se vyrobí pouze 2500 exemplářů

Porsche chtělo ve skutečnosti vyrobit ještě méně než 2 500 kusů. Když se ale začaly objevovat první zvěsti, zájemci se na ně vrhli, a tak se nakonec podařilo dohodnout na slušném čísle, které však pravděpodobně stále nebude stačit. Ani cena začínající na 222 020 eur (ca. 5,5 milionu Kč) neodradí fanoušky Porsche od objednání tohoto terénního vozu.

Objednejte si předplatné Esquire

Časopis Esquire
Předplatné

Doporučujeme

#man at his best