Home  /  Bulletin  /  Proč je Jižní Korea pro luxusní značky nová Čína?

Proč je Jižní Korea pro luxusní značky nová Čína?

Dnes jsou Jihokorejci předními světovými kupujícími luxusního zboží.
24.07.2023
Text: Josef Šlaich
Foto: Getty Images

Než pandemie na tři roky zastavila naše životy, pohybovala se geopolitika módy na zcela jiných polích než v současnosti. Dnes se zdá, že uplynulo dost času na to, aby se symetrie z doby před pandemií znovu vyrovnaly. V Číně vzrostl maloobchodní prodej šperků, zlata a stříbra oproti březnu 2022 o 37,4 %, Hermès oznámil, že v prvním čtvrtletí vzrostl prodej na asijském trhu o 23 %, a Luca Lisandroni, generální ředitel luxusního gigantu Made in Italy Brunello Cuccinelli, oznámil, že rok 2023 bude pro Čínu "zlatým rokem". Módní průmysl se znovu prosazuje na asijských trzích a zároveň se otevírá novým kulturním obzorům.

Zejména západní značky haute couture jsou fascinovány rostoucími trendy v jihokorejské popkultuře, což vede k tomu, že se luxusní značky po ekonomickém úspěchu země hrnou do Soulu. Televize CNBC nedávno uvedla, že celkové výdaje Jihokorejců za osobní luxusní zboží vzrostly o 24 % na 16,8 miliardy dolarů, což Jihokorejce řadí mezi největší zákazníky luxusního zboží na světě. Není tedy překvapením, že značky chtějí získat v této zemi oblibu spotřebitelů, a to i vzhledem k rostoucímu zájmu Evropanů o korejské kulturní produkty, od zábavy po K-pop přes K-drama, fenomén známý spíše jako korejská vlna nebo Hallyu.

Fenomén Squid Game přitáhl během pandemie pozornost světových fanoušků k jihokorejské zábavě. Od té doby se hvězdy jako Lee Jung-jae a Jung Ho-yeon proslavily jako ambasadoři dvou předních evropských módních domů, Gucci a Louis Vuitton, a jejich ambasadorství svědčí o tom, že veřejnost stále obdivuje tamní kulturu. Rostoucí bohatství a kulturní vliv v Jižní Koreji vedly v posledních dvou letech luxusní značky k tomu, že v zemi uspořádaly významné módní přehlídky. Nedávno se značky LV a Gucci vydaly ve stopách přehlídek Chanel Resort 2016 a Dior FW22 a připojily se k rostoucímu seznamu luxusních značek, které uspořádaly módní přehlídky v Jižní Koreji.

Přehlídkou Chanel Resort 2016 vzdal zesnulý Karl Lagerfeld jako jeden z prvních hold strategickému významu této země. Ale i novější přehlídky značek Louis Vuitton a Gucci vzdaly hold jihokorejské kultuře tím, že zahrnovaly odkazy a narážky na tradice země a vyzdvihovaly místní talenty ve všech aspektech výroby. Současně se značky Chanel, Valentino a Bottega Veneta vydaly cestou vzájemné inspirace a jako globální ambasadory pozvaly členy největších K-popových skupin, jako jsou BTS a BLACKPINK.

Západní móda si nesporně podmanila korejskou vlnu, kulturní vliv této země sahá daleko za hranice luxusu. Jungkook z BTS a Jennie z BLACKPINK rozšířili svá portfolia obchodních partnerství a oba se stali tvářemi světových značek, jako je Calvin Klein; v oblasti krásy se superhvězdy jako Lisa a Han Sohee ujaly role ambasadorek značek jako MAC a Charlotte Tilbury, zatímco Jennie z BLACKPINK hraje také v seriálu The Idol od společnosti A24, který měl nedávno premiéru v Cannes.

Rostoucí význam korejských influencerů při formování západní módy ukazuje, že budoucnost špičkové módy může být ovlivněna výhradně rozmanitostí. Jak upozorňuje Joyce Li na serveru Hype Beast, současný rozmach korejského byznysu dokazuje, že mánie kolem Hallyu není pouhým módním výstřelkem, ale spíše důležitou součástí pokroku průmyslu v propojování asijské popkultury a západních luxusních značek.

EsquireMAN

Objednejte si předplatné Esquire

Časopis Esquire
Předplatné

Doporučujeme

#man at his best