Home  /  Bulletin  /  Supreme expanduje do Číny

Supreme expanduje do Číny

Supreme přichází do Číny ve spolupráci s Dover Street Market. Veterán streetwearové módy míří na Východ.
08.11.2022
Text: Josef Šlaich
Foto: Supreme

Po jmenování Tremaina Emoryho novým kreativním ředitelem a akvizici společností VF Corporation za 2,1 miliardy dolarů pokračují změny ve společnosti Supreme. Nejoblíbenější (a nejkopírovanější) streetwearová značka na světě oficiálně debutuje na čínském trhu jako součást nového obchodu Dover Street Market v Pekingu exkluzivním tričkem Supreme pro Dover Street Market Beijing. Obchod s více značkami se nachází na třech podlažích ve WF Central a nadále nabízí výběr vyhledávaných nezávislých značek v jedinečně řešeném obchodě o rozloze 22 600 metrů čtverečních, který zdobí sloni v životní velikosti od londýnské umělkyně Stephanie Quayle. „Bylo načase expandovat,“ řekl Adrian Joffe, generální ředitel Dover Street Market a prezident Comme des Garçons International, v exkluzivním rozhovoru pro WWD (Women's Wear Daily).

Dover Street Market už jednu čínskou pobočku měl, a to v Sanlitunu, ale kvůli rostoucím cenám a rostoucí gentrifikaci se rozhodl přestěhovat do WF Central. Stejně jako v případě newyorského obchodu otevřeného v roce 1983 na Wooster Street ve čtvrti SoHo, která se v té době pyšnila koncentrací uměleckých galerií a undergroundovou atmosférou, se obchod v roce 1998 přestěhoval do západní části Chelsea, aby unikl mainstreamu. Podle Joffeho Dover Street Market dlouho plánoval otevřít Supreme v Číně, ale americká skate značka se rozhodla počkat s přesunem DSM na nové místo až do konce pandemie. Supreme si ostatně v Číně zaregistrovala ochrannou známku již v lednu 2020, čímž si v zemi zajistila své duševní vlastnictví.

Supreme rovněž úspěšně eliminovala používání padělaných ochranných známek Supreme. Značka, kterou v roce 1994 založil James Jebbia, má na čínské sociální síti Weibo již více než 160 000 příznivců, což představuje silnou fanouškovskou základnu v zemi, která je připravena podpořit růst značky na pevnině. Kolaborace Supreme byla v Pekingu stejně jako v Japonsku uvedena na trh v sobotu a ve všech ostatních mezinárodních pobočkách Supreme se objevila ve čtvrtek.

Objednejte si předplatné Esquire

Předplatné

Doporučujeme

#man at his best