Pláč dětí a kojenců může být v letadle náročnou situací, ať už pro rodiče, nebo pro ostatní cestující na palubě. Zejména na dálkových letech. Nizozemská letecká společnost Corendon tomu chce čelit, a proto na palubě svého nového Airbusu A350 zavádí v testovací fázi zónu bez dětí.
Zóna pouze pro dospělé
Poprvé se tak stane od 3. listopadu na devítihodinové trase mezi Amsterdamem a karibským ostrovem Curaçao. Za tímto účelem budou řady jedna až dvanáct přeměněny na "zónu pouze pro dospělé". Těchto 93 míst je vyhrazeno výhradně pro cestující starší 16 let a jejich cena odpovídá asi 45 eurům za jedno místo.
Kdo má rád větší pohodlí, může si za 100 eur dopřát jedno z nových sedadel XXL v blízkosti nouzového východu s větším prostorem pro nohy. Zóna bez dětí se nachází v přední části letadla a je od zbytku kabiny oddělena závěsy a stěnami - Corendon však neuvádí, jak dobře tato opatření pomáhají odstínit hluk ze zadních řad. Pokud se "zóna pouze pro dospělé" setká se zájmem, může si letecká společnost představit její rozšíření na další letové trasy.
Na zóny bez dětí sází i další letecké společnosti
Ačkoli je Corendon první evropskou leteckou společností, která zónu bez dětí zavedla, není tato koncepce nová: například u malajsijské letecké společnosti Air Asia X si již deset let můžete na některých linkách rezervovat kategorii "tichá zóna". Tu si mohou rezervovat cestující starší deseti let a zahrnuje celkem sedm řad sedadel, na kterých je výslovně požadován klid.
Kromě toho je v této oblasti ztlumené osvětlení a je zde k dispozici služba včasného podávání jídla. Rezervace standardního místa stojí 40 eur, místo s větší volností pohybu je k dispozici za asi 100 eur. A singapurská letecká společnost Scoot nabízí také kategorii "Scoot-in-Silence", do které mohou cestující usedat až od dvanácti let - slibuje tedy méně rušivých vlivů. Cena sedadla v zóně bez dětí se liší v závislosti na trase a datu.