Bratři Dufferovi, hvězdné režisérské duo Netflixu, které je zodpovědné za Stranger Things, přiznali, že v předchozích sezónách seriálu upravovali a měnili staré epizody, aniž by o tom informovali fanoušky. Jak tento týden prozradil Jack King, toto odhalení by mohlo varovat před zvláštní novou érou.
Pro připomenutí, režiséři nedávno diskutovali o první polovině čtvrté sezóny svého seriálového hitu. V rozhovoru vysvětlili, že poté, co si fanoušci všimli díry v ději (konkrétně zapomenutých narozenin jedné z hlavních postav), se vrátili zpět a chybu upravili, což údajně některé fanoušky naštvalo.

Ve scéně, kdy Angela (Elodie Grace Orkin) a několik jejích přítel šikanují Eleven (Millie Bobby Brown), si jeden z nich incident natáčí na video. Na kameře se objeví datum 22. března - datum, které seriál od Netflixu stanovil jako narozeniny Willa Byerse (Noah Schnapp) už ve 2. sérii. Zdá se však, že si nikdo nepamatuje, že má narozeniny, včetně jeho matky Joyce (Winona Ryder). Chudák Will. Tvůrci seriálu přiznali, že sami zapomněli na význam 22. března, a proto se o něm v epizodě nikdo nezmínil. Bratři později potvrdili, že se k této epizodě vrátí, aby ji trochu upravili.
Ale to nebylo všechno. Režisérské duo dále přiznalo, že v průběhu seriálu zpětně upravili vícero věcí včetně vizuálních efektů a několika momentů z poslední série, a to jen několik dní po jejím uvedení. Bratři však tvrdí, že fanoušci, kteří vlastní kopie seriálu na DVD nebo Blu-ray, si mohou všimnout nepatrných rozdílů mezi tím, co je na těchto kopiích, a tím, co se momentálně nachází na Netflixu.
„Máme také něco na George Lucase, o čem lidé nevědí,“ řekli sourozenci pro server Variety s odkazem na tolik kritizované upravené reedice původních Hvězdných válek režiséra. „Nejedná se o úpravu příběhu, ale v podstatě záplatoval jednotlivé záběry.“
Jak upozornil Jack King, existuje jistý historický precedens pro dodatečné úpravy: videohry. Ty jsou často vydávány v beta verzi a vývojáři si obvykle vyžádají zpětnou vazbu od uživatelů a podle ní upraví hratelnost. Hry se však ze své podstaty liší od televize. I když jsou jistou formou narativního umění, hry vybízejí k doslovnému interaktivnímu zážitku mezi spotřebitelem a tvůrcem. Pokud jde o televizi, film nebo hudbu, spotřebitelé se jimi nestávají tak jako hráči.
Od televize až po Spotify, možná už nic streamovaného není skutečně statické. Bude zajímavé sledovat, jak neustále se měnící technologické prostředí nadále ovlivní způsob, jakým se umění a zábava vytvářejí a konzumují, nemluvě o tom, jak se začnou měnit vztahy mezi všemi těmito stranami.