Home  /  Lifestyle  /  Druhá spolupráce BMW a Kith je pořádná jízda, a to doslova

Druhá spolupráce BMW a Kith je pořádná jízda, a to doslova

Dvě vozidla a kolekce oblečení vytvořené společností Kith pro BMW.
19.10.2022
Text: Alex Mayer
Foto: BMW/KITH

Už při první spolupráci BMW x Kith v roce 2020 byl výsledek mimořádně exkluzivní - počet M4 Competition Coupé byl omezen na pouhých 150 kusů a vyprodal se za méně než 30 minut. V roce 2022 se toto duo rozhodlo obnovit spolupráci na dalším výkonném voze, jen tentokrát bude vynechán spalovací motor a na trh bude uvedeno ještě méně exemplářů.

BMW x Kith zahajují další kolo s BMW i4 M50

Za vzhled BMW i4 M50 je zodpovědný designér Ronnie Fieg, zakladatel společnosti Kith. Exteriér se pyšní zeleným lakem „Kith Vitality Green“, který byl vytvořen speciálně pro tuto spolupráci, zatímco nápis „Kith" na zadním nárazníku se prolíná s tradičním znakem M na modelu i4. A když se podíváte pozorně, můžete v kulatém logu na kapotě zahlédnout i náznak nápisu „Kith Vitality Green“.

Zelený exteriér je pro BMW mnohem důležitější, než by se mohlo na první pohled zdát. Je to proto, že barva „Kith Vitality Green“ je prvním případem, kdy německá automobilka pojmenovala barvu po jednom ze svých partnerů. „Po roce vývoje a testování jsme vyvinuli sytě zelenou luxusní barvu, kterou BMW nikdy předtím nenabízelo a už nikdy nabízet nebude,“ říká Ronnie Fieg.

V interiéru je limitovaná verze i4 M50i vybavena kvalitní kůží Merino v karamelové barvě, kterou si BMW vyhrazuje pro své dražší modely. Na sedadlech, přístrojové desce a převodovém tunelu je mnoho odkazů na spolupráci BMW x Kith.

BMW i4 M5: pohon a výkon

Pod kapotou M50i se nachází stejný systém pohonu všech kol se dvěma motory, který v režimu Sport Boost poskytuje celkový výkon 400 kW a točivý moment 795 Nm. V tomto režimu je po dobu více než 10 sekund k dispozici 50 kW a 65 Nm navíc. Zrychlení z 0 na 100 km/h je udáváno na 3,9 s a dojezd v přísnějším cyklu WLTP na 510 km.

Drop BMW x Kith: tváří je Edward Norton.

K sedmi exkluzivním exemplářům BMW uvádí módní dům Kith na trh 51dílnou kolekci oblečení a doplňků, která vizuálně odráží zelený exteriér a karamelově zbarvený kožený interiér limitované edice i4 M50i. Tváří kampaně je hollywoodský herec Edward Norton.

Vrcholem spolupráce BMW a Kith je BMW 1602 „Elektro“.

Součástí spolupráce je také velmi speciální model - upravené „elektrické“ BMW 1602 z roku 1972, které Fieg přestavěl na bateriový pohon. „Elektrické vozidlo je poctou dvěma elektrickým vozům 1602, které měly premiéru v Mnichově během olympijských her v roce 1972,“ říká Fieg. Tento exemplář však není na prodej. Elektrické BMW 1602 bude prodáno nejvyšší nabídce v aukci.

Objednejte si předplatné Esquire

Předplatné

Doporučujeme

#man at his best