Home  /  Lifestyle  /  Ferrari představuje svůj první čtyřdveřový vůz Purosangue

Ferrari představuje svůj první čtyřdveřový vůz Purosangue

Podle generálního ředitele není nejnovější vůz z Maranella Ferrari Purosangue klasickým sportovním vozem. Podle mnohých fanoušků automobilů patří spíše do kategorie SUV. Automobilka však trvá na tom, že se nejedná o terénní vůz.
19.09.2022
Text: Alex Mayer
Foto: Ferrari

Vrabci si o tom už dlouho cvrlikají na střechách: Ferrari vstupuje do lukrativního segmentu SUV. Nyní Italové představili crossover. Ferrari Purosangue bude prvním čtyřdveřovým vozem v 75leté historii společnosti.

Vysoce výkonné vozy Cavallino Rampante jsou obvykle určeny pro jednu nebo dvě osoby. Ve druhé řadě jsou nanejvýš dvě úzká nouzová sedadla pro krátké cesty. Dokonce i čtyřmístné GTC4 Lusso je v praxi považováno spíše za 2+2místné.

Italský plnokrevník

Nový Purosangue tak bude nejen prvním čtyřdveřovým Ferrari, ale také prvním plně čtyřmístným vozem značky. Přesto chce dostát svému jménu (Purosangue znamená v češtině plnokrevník) a nabídnout sportovní vlastnosti. Přestože samo Ferrari o SUV nikdy nemluvilo, crossover má vyzvat právě tyto modely konkurence: Aston Martin DBX, Lamborghini Urus a Porsche Cayenne Turbo.

Podle designu lze Purosangue okamžitě identifikovat jako Ferrari. Uspořádání předních světel připomíná model Roma, zatímco mohutná mřížka chladiče pod nimi cituje model 812. Díky mohutným ramenům kolem zadních kol napíná svaly. Vzadu vynikají úzká zadní světla a velký difuzor. A protože crossover Ferrari není sám o sobě dostatečně výjimečný, jsou tu takzvané "sebevražedné dveře". To znamená, že se zadní dveře otevírají v opačném směru než přední, podobně jako u vozů Rolls-Royce.

Interiér s vojenskou technologií

Dveře se otevírají jako vstupní brána do paláce a odhalují čtyři elektricky nastavitelná individuální sedadla. Oblast nohou je tradičně pokryta kobercem, nad nímž je kůže. Na přání je možno na podlahovou krytinu použít neprůstřelnou balistickou tkaninu, která se pro svou mimořádnou odolnost a trvanlivost používá i ve vojenských uniformách. K dispozici je také mimořádně elegantní poloanilinová kůže v tmavě hnědé barvě pro komfortní sedadla nebo čalounění z uhlíkových vláken s nejjemnějším měděným drátem.

Kokpit je podobný kokpitu modelu SF90 Stradale a na straně spolujezdce je téměř zrcadlově obrácený. Díky 10,2palcovému displeji tak vzniká neobvyklá integrace pro spolujezdce, který vidí prakticky stejné informace jako řidič. Ferrari poprvé nabízí možnost elektrochromatické panoramatické střechy namísto karbonové. Stisknutím tlačítka se změní její odstín a do interiéru se podle potřeby dostane slunce nebo stín.

Z jiného světa

Nečekané překvapení, které však zřejmě ocení dobře situovaná klientela, se skrývá pod dlouhou kapotou. U modelu Purosangue Ferrari ignoruje elektrický boom a sází na klasický benzinový motor V12 s atmosférickým plněním. Ten dosahuje výkonu 725 k (533 kW) a 716 Nm při 6250 ot/min. 80 % výkonu motoru je však k dispozici již od 2100 ot/min.

Jedinou špetkou elektrifikace je 48voltový elektrický systém, který má zvýšit pružnost podvozku. Ovládá nově vyvinutou technologii odpružení pomocí elektromotoru. Systém True Active Spool Valve by měl regulovat tlumiče rychleji než běžné adaptivní systémy, a tím znatelně snížit náklon a sklon vozu. Dynamický balíček doplňuje řízení všech kol, díky němuž je Purosangue stabilní a snadno ovladatelný.

Čísla odpovídají skutečnosti

Neobvykle dobré rozložení hmotnosti v poměru 49:51 je dáno nejen motorem, který byl umístěn co nejdále za přední nápravou, ale zejména převodovkou transaxle na zadní nápravě. Z klidu se vůz rozjede na 100 km/h za 3,3 sekundy - a dále výrazně přes 300 km/h, slibuje Ferrari.

Očekává se, že první Ferrari Purosangue se dostane k zákazníkům ve druhém čtvrtletí roku 2023. Italové zatím nesdělili, za jakou cenu. Vzhledem ke konkurenci a dalšímu Ferrari s motorem V12 se však zdá, že minimálně 9,5 milionu Kč je docela reálných.

Objednejte si předplatné Esquire

Předplatné

Doporučujeme

#man at his best