Tento historický vůz překonal v roce 2022 všechny rekordy: Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé z roku 1955 získal titul "Nejdražší auto světa" s výtěžkem 143 milionů amerických dolarů - přibližně 3,2 miliardy korun. Závodní vůz Formule 1 s výkonem 222 kW/302 k v provedení kupé pro silniční provoz tak na květnové aukci RM Sotheby's ve Stuttgartu pokořil dosavadní rekordní cenu za Ferrari 250 GTO z roku 1962 - to se v roce 2018 prodalo v aukci za částku odpovídající přibližně 1,1 miliardy korun.
Důvěra v budoucnost trhu
Fascinace a vysoká cena vozu Uhlenhaut Coupé vyplývá na jedné straně z kombinace vytříbené závodní techniky a elegantní karoserie typu gullwing a na straně druhé z jeho naprosté výjimečnosti. Dražený model je jedním ze dvou exemplářů. Druhé vozidlo je stále ve vlastnictví továrny. Přestože byla kupé vyvinuta pro závody, nikdy se s nimi nejezdilo, ale sloužila jako služební vozy tehdejšího inženýra Mercedesu Rudolfa Uhlenhauta.
Rekordní Mercedes však nebyl ojedinělým případem. V loňském roce se obecně do klasických automobilů investovalo hodně peněz: "Rok 2022 byl pravděpodobně nejúspěšnějším rokem aukcí historických automobilů," shrnuje Frank Wilke z agentury Classic-Analytics, která trh monitoruje. To svědčí o významu klasických automobilů a důvěře v budoucnost tohoto trhu.
Pohled na ostatní položky první desítky aukcí Classic Analytics také ukazuje, že sběratelé i nadále štědře vytahují své šekové knížky. Navzdory rekordu Mercedesu opět zazářilo Ferrari. Druhé a třetí místo obsadili Italové s vozem 410 Sport Spider z roku 1955 (22 milionů dolarů) a vozem formule 1 F2003-GA z roku 2003 (14,9 milionu dolarů). Na osmém až desátém místě jsou také tři modely Ferrari: 250 GT SWB Competizione z roku 1960 za 9,1 milionu dolarů, 500 TRC Spider z roku 1957 za 7,8 milionu dolarů a 375 America Vignale Cabriolet z roku 1954 za 7,6 milionu dolarů.
Mezi bloky Ferrari jsou podle Classic-Analytics čtyři modely z 20. až 30. let minulého století: Talbot T150 C-SS Teardrop Coupé (1937) se s cenou 13,4 milionu dolarů umístil na čtvrtém místě před Bugatti Type 57SC Atalante, které se prodalo za 10,3 milionu dolarů, Mercedes-Benz 540K Special Roadster (9,9 milionu dolarů) a Hispano-Suiza H6C Tulipwood Torpedo (9,2 milionu dolarů).