Home  /  Lifestyle  /  McLaren staví Ultimate Vision ze hry Gran Turismo

McLaren staví Ultimate Vision ze hry Gran Turismo

Zpočátku byl Ultimate Vision k dispozici pouze ve videohře Gran Turismo. Nyní McLaren vyrábí hyperautomobil v opravdové podobě a nazývá ho Solus GT.
04.09.2022
Text: Josef Šlaich
Foto: McLaren

Miliony lidí ho již řídily - ale pouze ve virtuálním světě. Závodní vůz Ultimate Vision stvořený pro videohru Gran Turismo již vyvolal senzaci mezi konzolovými hráči a nyní jej McLaren přivádí k životu. Ve skutečném světě se tento hyperautomobil jmenuje Solus GT, jak McLaren oznámil na kalifornském Monterey Car Week. Celkem má být postaveno 25 kusů - o ceně Angličané cudně mlčí.

Pouze pro závodní dráhu

Kdo si myslí, že bude moci brzy jezdit s vozem Solus GT na nákup, bude zklamán. Zaprvé, jen stěží bude možné některý z nich sehnat. Za druhé, hyperautomobil bude stát pěkný balík peněz. A za třetí, Solus GT stejně nesmí jezdit na silnici, ale pouze na uzavřených tratích - je určen výhradně pro závodní okruh.

To působivě dokazuje jeho konstrukce. Stejně jako všechny vozy McLaren vyrobené za posledních 40 let tvoří jádro modelu Solus GT karbonová konstrukce. Jednomístný kokpit je upraven jako ve formuli 1. Přední a zadní nárazníková konstrukce je vyrobena z uhlíkových vláken, stejně jako karoserie. Velký přední splitter zajišťuje odpovídající přítlak, stejně jako zadní difuzor a obrovské záďové křídlo. Přední kola jsou vně karoserie, ale obklopují je aerodynamicky tvarované díly z uhlíkových vláken, které odvádějí vzduch k chladičům umístěným na bocích.

Do vozu se vstupuje přes střešní kapotu, která se vysouvá dopředu. Středové sedadlo řidiče je individuálně přizpůsobeno majiteli, pedály jsou nastavitelné. Titanové komponenty z 3D tiskárny tvoří ochrannou konstrukci zavěšeného kokpitu včetně ochranného rámu. Zavěšení se skládá z dvojitých vahadel s ručně nastavitelnými čtyřsměrnými tlumiči a z torzních tyčí s tlačnými tyčemi vpředu a táhly vzadu. Šestipístkové hliníkové brzdové třmeny monoblokového typu s karbonovými brzdovými kotouči a destičkami zajišťují dostatečné zpomalení a vyvážení brzd může řidič nastavit v kokpitu.

Solus GT pohání 5,2litrový motor s deseti válci, který dosahuje otáček přes 10 000 za minutu. Výkon je přenášen prostřednictvím sedmistupňové sekvenční převodovky se spojkou z uhlíkových vláken. 840 koní se musí potýkat s hmotností nižší než jedna tuna, což mu dává až neuvěřitelný výkon: Sprint z 0 na 100 prý zvládne za 2,5 sekundy, maximální rychlost je údajně přes 320 km/h. První vozy budou zákazníkům dodány v příštím roce.

Objednejte si předplatné Esquire

Předplatné

Doporučujeme

#man at his best