Home  /  Lifestyle  /  Nová Toyota Prius

Nová Toyota Prius

Průkopník hybridů zatím těžko přesvědčuje designem a jízdní dynamikou. Nová edice má potenciál to změnit. 
20.11.2022
Text: Alex Mayer
Foto: Toyota

Z úsporného vozu se stal dynamický elektromobil na částečný úvazek: hybridní průkopník značky Toyota, model Prius, se ve své páté generaci konečně zbavil veškeré usedlosti díky svému sportovnímu, elegantnímu vzhledu a dvojnásobnému výkonu. Ikona značky oslavila tento týden světovou premiéru v Japonsku a na autosalonu v Los Angeles. Do Evropy by měl dorazit na jaře 2023 - a to pouze s plug-in hybridním pohonem. Japonci zatím neuvádějí žádné podrobnosti o cenách.

V Evropě jen plug-in hybrid

Prius byl vždy řešen aerodynamicky, ale v novém vydání vypadá karoserie upravená pro nízký aerodynamický odpor poprvé opravdu skvěle. Vůz je založen na platformě TNGA druhé generace, která umožňuje dosáhnout plošší siluety a nižšího těžiště. Ačkoli se celková délka zmenšila o téměř pět centimetrů na 4,60 metru, rozvor náprav se o stejnou hodnotu zvětšil. Díky tomu stojí čtyřdveřový vůz na silnici mnohem pevněji než dříve. V souladu s novým designovým stylem značky se přední část vyznačuje velmi úzkými světlomety, zatímco zadní části dominuje pás světel. 

Interiér je převážně černý. Přístrojová deska za volantem je koncipována jako malá digitální obrazovka a na středové konzole je další displej, který je na současné poměry poměrně malý. K ovládání klimatizace jsou stále k dispozici fyzická tlačítka a přepínače. 

V Evropě Toyota nenabízí klasický plně hybridní pohon, který je vyhrazen pro modely Corolla, Yaris a RAV4. Místo toho je pod kapotou plug-in hybrid s dvoulitrovým čtyřválcem spolupracujícím s elektromotorem na přední nápravě. Dohromady poskytují výkon 164 kW/223 k, což je přibližně o 100 k více než u předchozího modelu. Očekává se, že se zhruba zdvojnásobí i dojezd na elektřinu. Výrobce neuvádí přesné údaje o normované spotřebě a výkonu, ale na jedno nabití baterie by mělo být možné ujet přibližně 80 až 90 kilometrů. Energie se ukládá do baterie s kapacitou 13,6 kWh, která se nabíjí kabelem nebo přes volitelnou solární střechu. Podle Toyoty by to mělo umožnit bezplatný dojezd až 1250 kilometrů za rok.

Objednejte si předplatné Esquire

Předplatné

Doporučujeme

#man at his best