Po stejně silném a exkluzivním modelu M4 CSL přenáší BMW tento koncept také na sedan. M3 CS přebírá motor z M4 CSL, tj. verzi třílitrového řadového šestiválcového zážehového turbomotoru o výkonu 405 kW/550 k, ale kombinuje jej s pohonem všech kol namísto pohonu zadních kol. Na rozdíl od modelu CSL není M3 CS omezena na určitý počet kusů, ale přesto je zajištěna jistá exkluzivita - díky ceně, která začíná na 146 000 eur. CS je tak o plných 50 000 eur dražší než M3 Competition xDrive, která rovněž nabízí téměř nekonečný výkon 375 kW/510 k.
Spousta závodní techniky
Hodnoty zrychlení obou vozů od sebe nejsou příliš vzdálené: Competition s pohonem všech kol sprintuje na 100 km/h za 3,5 sekundy, nový CS k tomu potřebuje o desetinu méně. Inženýři dosáhli 40 koní navíc nejen zvýšením plnicího tlaku z 1,7 na 2,1 baru, ale také použitím sofistikovaných technologií odvozených ze závodních. Jeho kliková skříň je navržena v bezvložkové uzavřené konstrukci, hmotnostně optimalizované vložky válců s železným povlakem naneseným procesem nástřiku světelným obloukem (LDS) snižují třecí ztráty nebo kovaný lehký klikový hřídel. Přívod oleje a chladicí systém jsou rovněž navrženy pro použití na závodní dráze.
Motor biturbo poskytuje maximální točivý moment 650 nm od 2750 otáček a udržuje jej až do 5950 otáček - mrknutím oka je maximální výkon dosažen při 6250 otáčkách, než se ochota zatáčet zastaví na 7200 otáčkách. Výkon je přenášen na všechna čtyři kola prostřednictvím osmistupňové převodovky Steptronic s karbonovými pádly řazení a prostřednictvím menu "M Setup" lze nastavit tok výkonu na pohon všech kol s pohonem zadní nápravy (4WD Sport) nebo čistě zadní nápravu (2WD) bez regulace kontroly stability. Je zřejmé, že tento režim je určen především pro závodní okruh.
Propracované úpravy
Podvozek je rovněž vyladěn pro použití na okruhu, stejně jako kontrola stability. Kinematika náprav, odklon kol, tlumiče a řízení byly vyladěny speciálně pro tento model. Standardem je brzdová soustava ze směsi s červeně nebo černě lakovanými třmeny; za příplatek jsou k dispozici karbon-keramické brzdy se zlatě matnými nebo červeně lakovanými třmeny. Kovaná odlehčená kola (19palcová vpředu, 20palcová vzadu) jsou standardně obuta do speciálně pro tento speciální model vyvinutých traťových pneumatik.
Hodně se toho změnilo i zvenčí - M3 CS vypadá jako Pepek, který se přejedl špenátu. Jeho svaly hrozí prasknutím plechu, i když o plechy vlastně už nejde: Kapota, přední splitter, vstupy vzduchu, kryty vnějších zpětných zrcátek, zadní difuzor a zadní spoiler jsou vyrobeny z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny (CFRP). Střecha a sedadla jsou vyrobeny z karbonu, což spolu s výfukovým systémem s titanovým zadním tlumičem dále snižuje hmotnost - celkově je M3 CS stále přibližně o 20 kg lehčí než Competition.
O něco silnější, o něco lehčí a o něco rychlejší - zda to ospravedlňuje příplatek přes 62 000 švýcarských franků, je otázka, na kterou si musí odpovědět každý sám. Pro mnoho zákazníků M bude pravděpodobně důvodem ke koupi M3 CS už jen samotná exkluzivita. A samozřejmě jistota, že člověk řídí ultimativní špičkovou variantu top modelu. Ostatně kdo nechce mít ve své M3 elektrifikovaný pohon, měl by si ji koupit už teď - příští generace bude muset být pravděpodobně hybridní nebo čistě elektrická.