Bernard Arnault je třetím nejbohatším člověkem na světě a předstihl i Billa Gatese. Jak již bylo zmíněno, tento podnikatel francouzského původu nevytváří své příjmy z technologického průmyslu jako ostatní na seznamu nejbohatších, ale má mnohem tradičnější podnikání založené na luxusním zboží.
Arnault zbohatl na tom, že pod svá křídla převzal přední světové luxusní značky, jako jsou Louis Vuitton, Moët a více než 50 dalších, takže je ideálním příkladem úspěchu. Abychom se od něj poučili, dali jsme dohromady několik jeho nejzásadnějších rad, které považujeme za důležité obchodní lekce, jež ho vynesly na vrchol.
Nebuďte posedlí penězi
"Svému týmu vždy říkám, aby se příliš nestaral o zisk. Pokud svou práci děláte dobře, finanční úspěchy se dostaví." Nad tímto poučením se zamýšlejí i další miliardáři, jako například Warren Buffett, kteří se snaží nesoustředit se tolik na peníze, ale na příležitosti, které jim strategie, které uplatňují, mohou přinést. Svědčí o tom i skutečnost, že Bernard Arnault se stal před několika lety jedním z nejbohatších mužů světa. Trvalo nějakou dobu, než se vynaložené úsilí vyplatilo a od počátku nebylo zaměřeno na velký zisk.
Vzdejte se svého ega
"Zajímá mě pouze propagace mých značek, nikdy ne sebe." V tomto bodě se Arnault liší od jiných miliardářů, jako jsou Elon Musk nebo Bill Gates, kteří si vedle svých obchodních úspěchů vybudovali i osobní image, aby zůstali na očích veřejnosti. Francouzský podnikatel naopak nikdy nebyl tváří své společnosti, ale do centra pozornosti vždy stavěl své výrobky, aby se na ně ještě více vzpomínalo. Je to muž s poměrně decentní vizí. Na druhou stranu Arnault ze své obchodní strategie ví, že se musí plně soustředit na designéry a produktové manažery, kteří jsou pod jeho vedením: "Baví mě snaha proměnit kreativitu v obchodní realitu po celém světě. K tomu je třeba být v kontaktu s inovátory a designéry, ale také jejich nápady konkretizovat a přivést je k životu.“
Důvěřujte své vizi
"Vzpomínám si, jak mi lidé říkali, že nemá smysl sdružovat tolik značek pod jednou střechou, ale ejhle, byl to úspěch a v posledních deseti letech se nás snaží napodobit všichni konkurenti. Nemyslím si, že jsou úspěšní, ale snaží se." Jak bylo uvedeno výše, Arnault začal nakupovat značky již v 80. letech, ale teprve v posledním desetiletí se stal jedním z největších světových miliardářů. Stejně jako jiní úspěšní muži odmítl naslouchat kritice a nakonec se řídil vlastní vizí, což je vynikající strategie. Ve světě podnikání se vždy setkáme s různými názory, a i když jistě existují dobré rady, pokud máte nápad, o kterém jste přesvědčeni, že bude úspěšný, musíte ho dotáhnout do konce.
Udržujte si přehled o svém podnikání
Jednou z nejhorších chyb při řízení podniku je, že jakmile jste na vrcholu, ztratíte cit pro obchod a soustředíte se pouze na celkový obraz. Chcete-li však zjistit, zda stroj skutečně funguje dobře, musíte se opravdu důkladně podívat do každého zákoutí - existují snad oblasti, které by se daly zlepšit? Arnault říká: "Často říkám svému týmu, aby se choval, jako bychom byli součástí malé společnosti. Nechoďte do kanceláří příliš často, ale setrvejte s klientem nebo designéry, když pracují. Obchody navštěvuji každý týden. Vždycky se zaměřuji na obchodní manažery. Chci je vidět přímo na místě, ne v kanceláři, kde se zabývají papírováním."