Pigmentarium vzniklo v roce 2018. Tehdy na podzim spatřil světlo světa parfém Ad Libitum, launch proběhl ve spolupráci s pražskou top parfumerií Ingredients – a to byl jen začátek. Founder Tomáš Ric udržel ostré tempo pandemii a turbulentní době navzdory. Za poslední roky brand rozšířil nabídku parfémů, úspěšně vstoupil i na pole interiérových vůní, navázal prestižní spolupráce a stal se stálou součástí sortimentu ve 13 evropských městech, od Vilniusu po Londýn. I po pěti letech tvrdé práce stále přichází čas na novinky.
Nový parfumér Théo Belmas
Ano, parfémy jsou byznys. Ale jejich tvorba je především umění. Po Jakubovi Hiermannovi na scénu nastupuje nový tvůrce, francouz Théo Belmas. Toho ve studiu běžně nepotkáte, protože žije a tvoří v Paříži – s blížícím se launchem nového parfému se vám však může přihodit i to. Théo je profesionál s magisterským titulem z molekulární chemie zaměřené na parfumérství. V oboru se pohybuje jednak jako tvůrce vůní, jednak pracuje na vývoji ingrediencí pod hlavičkou Symrise. A zároveň je to přesně ten typ člověka, kterého byste v teamu Pigmentaria čekali – jeho dalšími obory jsou hra na bicí a současný tanec.
Belmas se s Pigmentariem se spojil hlavně kvůli společné filosofii a zálibě v propojování zdánlivě nepropojitelného. “Líbí se mi spojení primitivistické klasiky a luxusu. Lidský čich volá po primitivismu, je to jeden z přímých smyslů spojených s naší živočišností. Zároveň je tvorba parfému o vytvoření luxusního produktu, něčeho zvláštního, co se dotýká emocí. Tyhle strany se na první pohled mohou jevit jako vzdálené, ve skutečnosti jsou si ale blízko.” Říká ke svým inspiračním zdrojům Théo Belmas.
Aktuálně připravovaný parfém, na který se v průběhu roku můžeme těšit, tak bude zhmotněním hodnot Pigmentaria. A svěžím zobrazením pražské a české atmosféry tak, jak působí na člověka zvenčí.
Pigmentarium Studio
Filozofií brandu je propojovat to (a ty) nejlepší. A to se mnohem líp realizuje ve vlastním studiu s výhledem na Vltavu. Nově otevřený showroom, partyroom a pracovnu v jednom prostě musíte vidět, cítit i slyšet.
“Hledali jsme prostor, ve kterém bude Pigmentarium opravdu žít. A které bude vyhovat i lifestylu nás, kteří značku tvoří. Pokud se zastavíte pochopíte. U dveří vás přivítá některá z našich interiérových vůní a možná i “vrátný” Azánek, irský teriér. Máme tady ale i neutrální místo na vyzkoušení parfémů – a klidný interiér showroomu umíme rozbít dokonalým zvukem z designových repráků BeoSound 2 od Bang & Olufsen.” popisuje zážitek z prostoru Tomáš Ric.
Mimo vůní a vyladěný interiér tady najdete i postupně vznikající sbírku děl od spolupracujících umělců. Samo vystavené umění vypráví příběh značky. Mramorová vlna od Terezy Štětinové, hedvábná maska z prvního studio visit nebo velkoformátová fotografie Hany Knížové z kampaně na Erotikon, na které je Vanda Janda. I to je esence Pigmentaria.
Nové spolupráce
Každá značka je právě tak cool, jak cool je její komunita. A Pigmentarium je v tomhle směru trendsetter. Po spolupracích se sochařkou Terezou Štětinovou nebo malířkou Lucií Jindrák Skřivánkovou přichází na řadu “živější” kolaborace. Příkladem je spolupráce s clubnights Sonic kde umění přestává být “vizuálním doplňkem” vůně. Místo toho se stává její součástí, např. v neobvyklém kontextu technoparty.
Novém přístupu odpovídá i partnership s kulinářským konceptem Kruh dining šéfkuchaře Petra Bartoše. I tahle “létající restaurace”, která vám uvaří sezónní a lokální menu u vás doma (nebo kdekoli jinde si řeknete), používá pro navození atmosféry interiérové vůně od Pigmentaria. Mimochodem, menu z Kruhu můžete čekat nadcházejících na Pigmentarium eventech – takže pokud se k vám nějak dostane pozvánka, určitě ji nezahazujte.
Nakonec, když doporučujeme nesedět doma, věřte že ani Pigmentarium nesedí. Výsledkem úspěšného pop-up showroomu během pánského fashion weeku v Paříži tak je spolupráce s novým ambasadorem, Matthiasem Schneiderem. Že vám to jméno moc neříká? Ale mohlo by. Je to člověk, který stojí za kolekci šperků pro dámskou řadu Louis Vuitton.