Home  /  Lifestyle  /  Proč byste měli ráno sáhnout po máslovém croissantu?
Jack Nicholson In 'Blood And Wine'

Proč byste měli ráno sáhnout po máslovém croissantu?

V souvislosti se snídaní se v mnoha věcech pleteme - o žádném jiném jídle totiž nekoluje tolik mýtů.
29.06.2022
Text: Alex Mayer
Foto: Getty images

Lež 1: Snídani můžete vynechat  

Pokud něco sníte na začátku dne, pomůžete tělu správně nastavit metabolismus. To je důležité pro všechny, kteří si chtějí udržet váhu nebo zhubnout. Zpracování snídaně vyžaduje od našeho těla více energie než zpracování večeře. To znamená, že i když snídáme a večeříme stejný počet kalorií, ze snídaně nám nakonec zbude méně energie.  

Lež 2: Každé ráno vypijte sklenici pomerančového džusu

Pomerančový džus má samozřejmě dobré vlastnosti, například vysoký obsah vitaminu C. Neměli byste jím však hasit ranní žízeň, ale spíš ho konzumovat jako stimulant. Obsahuje přibližně stejné množství cukru jako cola nebo jiné nealkoholické nápoje. Mimochodem, to platí jak pro kupovanou, tak pro čerstvě vymačkanou pomerančovou šťávu.  

Lež 3: Celozrnné croissanty mají méně kalorií než máslové croissanty  

Máte chuť na croissant a místo máslového croissantu si s klidným svědomím vyberete celozrnný? Bohužel podvádíte sami sebe - alespoň co se týče obsahu kalorií. Pro srovnání: máslový croissant má asi 153 kalorií, celozrnný croissant asi 170. Alespoň čokoládový croissant je podle očekávání nejvydatnější s přibližně 270 kaloriemi.   

Lež 4: Nezáleží na tom, kdy snídáte  

Ideální je snídat co nejdříve poté, co se probudíte. Podle odborných studií je nejzdravější snídat před půl devátou ráno. Důležitější je však snídat každý den ve stejnou dobu - to pomáhá vašemu biorytmu. Kromě toho byste před snídaní neměli být vzhůru déle než tři hodiny a hladovět.  

Lež 5: Káva je nezdravá  

Po šoku kvůli vydatnosti croissantu konečně dobrá zpráva: káva je mnohem zdravější, než jsme předpokládali. Můžete si ji vychutnat ke každé snídani bez výčitek svědomí. Navíc není pravda, že káva dehydratuje organismus. Ve skutečnosti je už prokázáno, že káva má pozitivní vliv na zdraví. Snižuje riziko kardiovaskulárních onemocnění a mrtvice. To samozřejmě platí pouze pro neslazenou kávu bez karamelového toppingu nebo šlehačky.

Objednejte si předplatné Esquire

Předplatné

Doporučujeme

#man at his best