Home  /  Lifestyle  /  První e-sportovní vůz Hyundai je vhodný pro každodenní použití i na závodní trať

První e-sportovní vůz Hyundai je vhodný pro každodenní použití i na závodní trať

První plně elektrický model z rodiny sportovních vozů Hyundai N je navržen tak, aby nadchl nejen fanoušky sportovních vozů, ale aby se stal i skutečným průkopníkem.
09.08.2023
Text: Alex Mayer
Foto: Huyundai

Hyundai se se svou podznačkou N, která byla uvedena na trh v roce 2012, trefil do černého: N: cenově dostupné sportovní vozy s velkým výkonem - které zasáhly a stále zasahují srdce své doby. Ale i u N musí postupně přecházet na elektrický pohon. Na Goodwoodském Festival of Speed Korejci konečně vypustili kocoura z pytle a nechali Hyundai Ioniq 5 N prohánět se po legendární horské trati se spoustou kouře z pneumatik. Jako první elektromobil s označením N na zádi oslavuje začátek nové éry - éry plně elektrických hot hatchbacků.

Elektronické vychytávky

Kromě technického základu se dvěma motory a 800voltovou architekturou přichází e-sportovec s řadou zajímavých schopností. Například "N e-shift", který simuluje virtuální trhnutí řadicí páky při vysokém zatížení a omezení na virtuálních 8000 otáček. "N Active Sound +" poskytuje silný zvuk a zpětnou vazbu řidiči o tom, jak blízko je limitu.

V případě potřeby nabízí vůz s pohonem všech kol výkon 478 kW/650 k a maximální točivý moment 770 Nm po dobu deseti sekund v režimu "N Grin Boost". V tomto stavu sprintuje na 100 km/h za 3,4 s a dosahuje maximální rychlosti 258 km/h. Výrobce zatím neprozradil, kolik energie bude N spotřebovávat a jakou vzdálenost se svou baterií o kapacitě 84 kWh ujede.

Elektronicky řízený podvozek a chladicí systém byly speciálně navrženy pro závodní dráhu. Na volantu lze mimo jiné volit jízdní režim a posilovač. Pomocí nastavení Sprint a Endurance lze předem zvolit nejkratší možný čas na kolo nebo nejdelší možný dojezd. A předkondicionování baterie umožňuje krátké výkonové špičky s plným výkonem v režimu "Drag Mode" nebo optimalizovanou teplotu baterie pro delší dojezdy v režimu "Track Mode".

Design modelu Ioniq 5 N je ostrý a dynamický, aniž by sklouzával do polosilné polohy - ostrý elektromobil, který bude mít premiéru na jaře 2024, vypadá díky různým aerodynamickým optimalizacím opravdu dobře. Hatchback dlouhý 4,72 m podtrhuje svou vhodnost jako každodenní vůz s dostatečným prostorem pro cestující a objemem zavazadlového prostoru 480 litrů. K ceně se Hyundai zatím nevyjádřil.

EsquireMAN

Objednejte si předplatné Esquire

Časopis Esquire
Předplatné

Doporučujeme

#man at his best