Nový Smart s názvem #1 se vyrábí v Číně a je založen na technologii čínského výrobce Geely. Společnost Geely vlastní 50 % Smartu, ale druhou polovinu stále vlastní Mercedes, který byl zodpovědný nejen za design, ale také za doladění nového modelu. Zákazník tak získá to nejlepší z obou světů a na celkový balíček může být opravdu pyšný.
Dostatek místa pro pět osob
Smart #1 už není malým vozem jako dříve, ale impozantním SUV, které díky své výšce přes 1,63 metru vypadá zvenčí mnohem větší, než ve skutečnosti se svými 4,27 metry délky je. Interiér dokáže překvapit: Kokpit je velmi moderní, za volantem je malá informační obrazovka, za ním velký head-up displej a na středové konzole volně umístěný dotykový displej. Materiály vypadají úžasně kvalitně a dobře zpracované a překvapivě dobře je řešen i prostor - jednička plně využívá výhod plně elektrické platformy.
Základní model s pohonem zadních kol je dobře vybaven výkonem 200 kW/272 k a časem sprintu 6,7 s. Baterie s kapacitou 66 kWh zaručuje dojezd 440 km podle WLTP a vůz lze nabíjet stejnosměrným proudem o výkonu až 150 kW v rychlonabíjecí stanici nebo střídavým proudem o výkonu až 22 kW v domácím wallboxu. Nejvyšší model s názvem Smart #1 Brabus je poháněn dvěma elektromotory o kombinovaném výkonu 315 kW/428 k na všechna čtyři kola a dosahuje tak šíleného času sprintu 3,9 s, který byl zmíněn na začátku.
Jednička bude uvedena na trh v dubnu příštího roku, téměř plně vybavený Brabus bude stát okolo 50 tisíc eur. Elektrické SUV lze objednat již v říjnu - z první startovací série se do Evropy dostane pouze 1000 kusů. Jestli bud vůz k dostání i v ČR a kolik bude případně stál, není v současné době bohužel známo.