Home  /  Lifestyle  /  Šok pro fanoušky - Corvette funguje na elektrický pohon

Šok pro fanoušky - Corvette funguje na elektrický pohon

Corvette je klasický vůz s dlouhou tradicí a trvalými hodnotami. Ty se v současné době mění.
23.02.2023
Text: Alex Mayer
Foto: Chevrolet

U Corvette následuje po jedné revoluci druhá. Nejprve současná, již osmá generace legendárního sportovního vozu změnila tradiční uspořádání pohonu z předního na střední - už jen to vyvolalo mezi zarytými fanoušky zděšení. A teď tohle: Chevrolet přináší model C8 také s hybridním pohonem! A to není všechno: nový model s názvem E-Ray má pohon všech kol. V určitých kruzích se to rovná svatokrádeži.

Ale i americké sportovní vozy se musí přizpůsobovat měnící se době. "Nadšená reakce na koncept Corvette v roce 1953 odstartovala sedm desetiletí vášně, výkonu a americké vynalézavosti," říká pateticky prezident GM Mark Reuss. "Nyní, jako první elektrifikovaná Corvette s pohonem všech kol, jde E-Ray ještě o krok dál a rozšiřuje příslib toho, co Corvette dokáže."

Rychlejší než kdykoli předtím

Pohled na technické údaje by naopak měl mnohé fanoušky uklidnit - nebo jim zrychlit tep. Protože kombinace 6,2litrového osmiválce o výkonu 369 kW/502 k s osmistupňovou automatickou převodovkou s elektromotorem o výkonu 120 kW/163 k na přední nápravě slibuje jízdní zážitek, jaký Corvette dosud nikdy nenabídla. Systémový výkon pohonu všech kol označovaný jako eAWD činí 488 kW/664 k a díky elektrickému posilovači má být možné absolvovat sprint na 100 km/h za zhruba 2,5 s - tím model trumfne všechny své předchůdce.

Tím ale americký výrobce nekončí. Po novém vrcholovém modelu s aktuálním kódovým označením Zora má následovat hybridní verze s 5,5litrovým benzinovým motorem biturbo, který má podle amerických odborných médií zaručovat, že se Corvette stane nejlepším vozem na světě." "Nyní, jako první elektrifikovaná Corvette s pohonem všech kol, jde E-Ray ještě o krok dál a rozšiřuje příslib toho, co Corvette dokáže."

Ačkoli zatím nebylo možné provést testovací jízdu, lze předpokládat, že díky pohonu všech kol bude E-Ray ještě lépe ovladatelný než C8 s pohonem zadních kol. Alespoň to potvrzuje šéfkonstruktér Tadge Juechter: "Corvette musí nabídnout vzrušující zážitek z jízdy na venkovských silnicích i na závodním okruhu, a právě to E-Ray nabízí," je nadšený inženýr. "Elektrifikace zlepšuje pocit kontroly za všech podmínek a dodává sportovnímu vozu nečekanou úroveň klidu."

E-Ray přináší ještě jednu novinku: bude to první Vette, která bude schopna jezdit čistě elektricky, v novém jízdním režimu "Stealth" - alespoň "na kratší vzdálenosti" a pouze do maximální rychlosti 70 km/h. Více neumožňuje baterie o kapacitě 1,9 kWh, která se nabíjí rekuperací. V USA bude Corvette E-Ray eAWD k dispozici od druhé poloviny roku.

EsquireMAN

Objednejte si předplatné Esquire

Časopis Esquire
Předplatné

Doporučujeme

#man at his best