Mercedes-AMG dosahuje nových výkonnostních výšin s elektrickou asistencí. Právě představená vrcholná verze třídy S má díky kombinaci benzinového motoru V8 a elektromotoru celkový výkon 590 kW/802 k a točivý moment 1430 Nm, což z ní činí nejvýkonnější variantu luxusní třídy, která kdy byla vyrobena. Model S 63 E-Performance bude uveden na trh v příštím roce.
Spotřeba na úrovni malých vozů
Výkonný, ale přinejmenším z hlediska matematiky úsporný plug-in hybridní pohon má sladit požadavky na ochranu klimatu a preference zákazníků. Ten zajišťuje výkonný a zvučný čtyřlitrový osmiválec s přeplňováním biturbo, který je kombinován s devítistupňovou automatickou převodovkou a sám o sobě dává 450 kW/612 k a 900 Nm. Jako podpora výkonu a snížení normované spotřeby je k zadní nápravě přidán elektromotor o výkonu 80 kW/109 k a točivém momentu 320 Nm, který je spojen s dvoustupňovou převodovkou a může tak být účinný i ve vyšším rozsahu rychlostí.
Energii čerpá z baterie o kapacitě 13,1 kWh umístěné nad zadní nápravou. Elektrický dojezd 33 kilometrů je poměrně malý - hlavním úkolem pohonu e-drive není bezemisní jízda, ale zajištění dodatečného výkonu pro spalovací motor. A samozřejmě snížit normovanou spotřebu, která je s 4,4 litru na 100 kilometrů srovnatelná s malým vozem.
Důležitější jsou však v této třídě výkonové parametry: zrychlení z nuly na 100 km/h trvá 3,3 s a maximální rychlost je omezena na 250 km/h. Za příplatek ji lze zvýšit na 290 km/h. Vůz je k dispozici také v řadě různých verzí. Za příplatek lze rychlost zvýšit až na 290 km/h. Aby byl tento těžký sedan i přes svůj velký výkon dobře ovladatelný, věnoval Mercedes podvozku opravdu hodně úsilí. Samozřejmostí je pohon všech kol a k prvkům z katalogu třídy S patří řízení všech kol, adaptivní vzduchové odpružení, aktivní stabilizace náklonu, která udržuje karoserii v rovnováze při průjezdu zatáčkou, a aktivní uložení motoru, které se utahuje nebo uvolňuje v závislosti na jízdní situaci. Vysoce výkonný kompozitní brzdový systém zajišťuje bezpečné zpomalení.
Vizuálně se AMG liší od běžné třídy S o něco agresivnějším vzhledem. Mřížka chladiče má svislé žaluzie, ve spodním nárazníku jsou velké průduchy a vzadu čtyři lichoběžníkové koncovky výfuku a difuzor naznačují zvláštní postavení sedanu. V interiéru se až čtyři cestující mohou těšit na přístroje a obložení ve stylu AMG. Výrobce zatím neuvedl oficiální cenu. Dosud nejdražší plug-in hybridní model 580e stojí od 155 000 euro. AMG si pravděpodobně bude účtovat vysoký příplatek.