Smělý spalovací motor, úsporný hybrid, čistě elektrická nebo drsná sportovní verze - kompaktní SUV Hyundai Kona nabízí širokou škálu pohonných systémů. To je jistě součástí jeho úspěchu, ale zákazníci jistě ocení i příznivý poměr ceny a výkonu a v neposlední řadě i elegantní design.
Futuristicky stylové
Nyní Korejci uvádějí na trh druhou generaci, ale potrvá až do konce roku, než se nový model objeví v showroomech prodejců. Nová Kona bude opravdu stylová: stejně jako u velké dodávky Staria použili designéři futuristicky vyhlížející LED pásy, které se táhnou napříč přední i zadní částí vozu. Přední a zadní světla jsou integrována do robustních obložení podběhů kol a jsou tak opticky skrytá.
S délkou 4,35 metru překonává druhá Kona svého předchůdce o neuvěřitelných 15 centimetrů, zatímco rozvor narostl o šest centimetrů na 2,66 metru. Je jasné, že uvnitř lze očekávat velkorysejší prostor. Hyundai slibuje o 77 milimetrů více místa pro nohy a o jedenáct milimetrů více místa pro hlavu vzadu. Kokpit je vybaven mírně zakřivenou dvojitou obrazovkou, která se táhne od prostoru za volantem až nad středovou konzoli, jako je tomu dnes téměř u všech modelů.
Výrobce zatím neoznámil evropské ani české varianty motorů. V Koreji bude nová Kona k dispozici s dosud neupřesněným elektronickým pohonem, hybridním pohonem i čistě spalovacími motory. Mezi konvenční motory patří zážehový motor o objemu 1,6 litru s výkonem 146 kW/198 k a dvoulitrový zážehový motor Atkinson s převodovkou CVT, který dosahuje výkonu 110 kW/150 k. Hybridní verze kombinuje 1,6litrový benzinový motor s přímým vstřikováním paliva s elektromotorem a disponuje systémovým výkonem 104 kW/141 k. Korejci plánují poskytnout informace o evropské nabídce motorů v březnu.