Home  /  Lifestyle  /  Tohle jsou nejlepší sporty, které zvládnete během polední pauzy
Arnold Schwarzenegger

Tohle jsou nejlepší sporty, které zvládnete během polední pauzy

Pokud chcete sportovat v době oběda, potřebujete nejen dobrou sebeorganizaci a rutinu, ale především ten správný trénink.
27.06.2022
Text: Josef Šlaich
Foto: Getty images

Jste unavení a bez energie? Pokud ráno začínáte pracovat plni sil, ale odpoledne se už nedokážete soustředit, mohlo by vám prospět cvičení během polední pauzy: Cvičení v době oběda často zabrání typickému odpolednímu útlumu. Trénink by měl být spíše krátký, tělo příliš nevyčerpal. Cvičení v oblíbené posilovně na druhé straně města není zrovna ideální. Zvlášť ve chvíli, kdy vám utíká vyhrazený čas.  

Ideální jsou krátké intenzivní tréninky. Jakob Jakubov, výkonný ředitel Get Your Sports, souhlasí: ”Největší poptávku po méně časově náročných aktivitách zaznamenáváme mezi 11:30 a 14:30." Patří mezi ně kryoterapie a kryotrénink, během kterých stráví účastníci dvě až tři minuty v ledové komoře. Trénink EMS také patří k oblíbeným. Při cvičení EMS jsou svaly elektronicky stimulovány při provádění funkčních a dynamických cviků. "Jinak jsou v době oběda žádané i klasické aktivity, jako jsou HIIT boot campy nebo cvičení jógy a meditace.“

Sport ano, ale s mírou  

Pokud chcete trénink přesunout na dobu oběda, je nejdůležitější dbát na to, aby skutečně přispěl k regeneraci. Většina lidí má přestávku maximálně jednu hodinu, někdy je to dokonce jen 30 nebo 45 minut. "V tomto případě můžeme doporučit krátké a intenzivní tréninky," říká Jakubov. "Pokud se lidem podaří z těchto sestav cviků udělat rutinu, určitě to zlepší i jejich kardiovaskulární kondici. Několik studií ukazuje, že krátká cvičení s vysokou intenzitou mají pozitivní účinky na zdraví lidí, kteří mají sedavé zaměstnání."  

V době oběda byste to neměli přehánět: cvičení by mělo mít povzbuzující účinek, ale nemělo by vás unavit. V ideálním případě by se cvičení během polední pauzy mělo stát pevně daným bodem ve vašem programu. Žádné schůzky, žádné Zoom calls. Sportovní tašku si zabalte večer před spaním a mějte v kanceláři náhradní oblečení pro případ, že si tašku zapomenete doma.

Hledání kompromisů  

Může se ale také stát, že polední pauza je tak krátká, že by vás sportovní aktivita dostala do pořádného stresu. V takovém případě může mít smysl sportovní program zredukovat - jakékoliv cvičení je lepší než žádné.  

Jestliže využijete polední pauzu ke sportu, měli byste myslet na oběd již předchozí večer a připravit si doma něco s sebou. Rychlá domácí příprava jídel se stala nesmírně populární a na iternetu najdete nespočet tipů na zdravá jídla.

Změňte po čase druh sportu  

Je také na místě otázka, jak nejraději sportujete, abyste se dokázali dlouhodobě motivovat: Sami nebo ve skupině? Venku nebo doma? Vždy záleží na vaší denní rutině. Pokud například pracujete z domova, můžete si vybrat online program: Jóga v obývacím pokoji funguje skvěle - na druhou stranu v open space kanceláři se do cvičení pozice luku ve stoje asi pouštět nebudete.

Objednejte si předplatné Esquire

Předplatné

Doporučujeme

#man at his best