Začátek sezóny formule 1 v roce 2023 se blíží a v posledních týdnech začaly zúčastněné týmy představovat jednosedadlové vozy, které budou na trati závodit. Trhákem ledovců se stal Haas, který 31. ledna vystavil livrej vozu, s nímž budou závodit Magnussen a Hulkenberg, s návratem k počátkům, pokud jde o barvu, jejímž hlavním protagonistou je černá. V následujících dnech jsme se seznámili s novými vizážemi týmů Red Bull, Williams, Alfa Romeo, Alpha Tauri, McLaren, Aston Martin, Ferrari a Mercedes.
U Red Bullu se z estetického hlediska změnilo jen málo, novému vozu RB19 dominuje půlnoční modrá, kterou rozbíjejí žluté nápisy, na nichž vynikají dva červení býci, symboly stáje. Pokud však podoba neprošla převratnými změnami, skutečná novinka pro anglo-rakouského giganta se týká oznámení vstupu Fordu do mistrovství světa počínaje rokem 2026. Max Verstappen, úřadující mistr světa, prohlásil, že je optimistický a spokojený s přístupem týmu, který provedl správná vylepšení vozu, aniž by však zasáhl do jeho již tak velmi solidního základu. Stejně jako Red Bull i Alpha Tauri - ve stejnou dobu jako akce Týden módy, tedy odvětví, v němž tým z Faenzy působí - ukázala v New Yorku nový vůz AT04 od Yukiho Tsunody a Nicka de Vriese. Ani v tomto případě neprošlo zbarvení velkými revolucemi s klasickým bílo-modrým barevným párem, na kterém jsou navíc vsazeny červené inserty.
S velkým očekáváním se samozřejmě čekalo na představení nového modelu Rossa, který pochopitelně nezapře své nesmrtelné zbarvení a na první pohled potvrzuje evoluci modelu 2022. Hlavní změny v SF-23 zdaleka nepředstavují revoluci, o kterou konstruktéři vlastně nikdy neusilovali, ale snaží se postihnout nejkritičtější aspekty loňské sezóny - zejména v její druhé polovině - a také zasahují do dalšího zdokonalování toho, co se již osvědčilo: tak se například břicha karoserie motoru zdají být ještě výraznější než v minulosti.
Oproti tomu Mercedes se svým modelem W 14 se, po roce plného zklamání, rozhodl přetvořit svůj vzhled návratem k elegantní a zároveň výrazné černé barvě. Kompletní chromatickou změnu doprovodilo také důležité technické přepracování: jednomístný vůz se nyní zdá být štíhlejší, což je symbolem snahy zaměřit se na snížení hmotnosti při hledání všestrannějšího, aerodynamičtějšího vyvážení a s upraveným předním zavěšením.
Dá se tedy říci, že motory se již zahřívají, a to díky předstartovním testům, které začnou 23. února, a také díky 5. březnu, termínu první Velké ceny Bahrajnu, který je již za rohem.