Cesta Jeffa Koonse na Hydru se začala psát v 80. letech minulého století, kdy se vášnivý řecký sběratel Dakis Joannou procházel se svým mentorem (Jeffrey Deitch) po Chelsea v New Yorku a náhodně objevil dílo „Equilibrium“, které se okamžitě rozhodl zařadit do své sbírky . Jeho podmínkou však bylo osobní setkání s umělcem. Dakis dostal slevu, Jeff pozvání na řeckou jachtu a zrodilo se pouto, které už trvá více než tři dekády. Umělec a jeho mecenáš v roce 2010 společně vytvořili výstavu nazvanou SKIN FRUIT v New Museum, kde Koons fungoval jako kurátor Dakisovy sbírky a ten mu později svěřil lukrativní zadání - vytvořit návrh fasády jeho lodi Guilty. Bylo jen otázkou času, kdy Jeff obsadí nekonvenční prostor situovaný na periferii hlavního přístavu na Hydře.

DESTE Foundation, kterou Dakis Joannou založil, dává každoročně „carte blanche“ vybraným umělcům, aby navrhli site-specific instalaci pro jejich pobočku Slaughterhouse na Hydre. Kiki Smith, Kara Walker, Urs Fischer, Maurizio Cattelan a Matthew Barney jsou pouze elitním vzorkem vizionářů, kteří dostali možnost bývalá jatka přetvořit na galerii přístupnou pouze během léta. Pozoruhodný byl počin, kdy Dakisova nadace byla přizvána ke spolupráci s legendárním obchodním domem Barney's. Díla jejich sbírky byla instalována v pěti výlohách na Madison Avenue, čímž se staly přístupné široké veřejnosti.
Jeff Koons dostal pozvání do Slaughterhouse ještě v roce 2020, ale kvůli pandemii byla realizace jeho výstavy posunuta na sezónu 2022. Umělec znal Hydru důvěrně a k zadání svého sběratele přistoupil velmi pokorně. Vernisáž byla naplánována na den letního slunovratu a umělec se rozhodl vzdát poctu Bohu Apollónovi.
Diváky už z dálky upoutá socha slunce o poloměru 9,1 metrů (a s tváří boha Apollóna), která je poháněna větrem a při západu slunce reflektuje sluneční paprsky do tváře diváků. Interiéru dominují dva klíčové elementy – 2,3 metru vysoká socha boha Apollóna ovinutá pohyblivým hadem, kterému kontrastuje pár bronzových tenisek NIKE. Koons takto docílil metafycizké oslavy lidské historie a současné pomíjivé aspirace.
Den po vernisáži byly recenze z Řecka publikovány v americkém The New York Times a britským The Financial Times a podle světových arbitrů vkusu Jeff opět trefil do černého.
Apollo by Jeff Koons bude přístupný do 31. října 2022.