Není až tak neobvyklé, že děti jdou ve šlépějích svých rodičů. V případě Lennyho Kravitze je tomu právě naopak. Stejně jako jeho dcera Zoë Kravitz se nedávno stal globálním ambasadorem Yves Saint Laurent Beauty. „To je na celé téhle zkušenosti to nejkrásnější. Následuji svou jedinečnou talentovanou dceru,“ chlubí se mi Kravitz přes Zoom přímo ze svého sídla na Bahamách. Jeho hlas přerušuje intenzivní šplouchání vln a cvrkot drozdů. Škoda, že zatím neumíme přenášet vůni.

Ačkoli je Lenny v nové kampani stále každým coulem rockovým bohem, je také mužem, jenž souzní s přírodními živly a bahamskou identitou. Malý ostrov Eleuthera, jehož název v překladu znamená svoboda, je pro něj útočištěm před okolním světem. Rád celé dny tráví na pláži nebo zavřený ve svém malém nahrávacím studiu. Tady nežije život celebrity.
Syrovou krásu ostrova s ním můžete na malou chvíli zažít i vy. Alespoň prostřednictvím krátkého reklamního spotu, pro který složil akustičtější verzi svého hitu Are You Gonna Go My Way z roku 1993. „Nikdy nevíte, kdy vás popadne inspirace. Tenhle song je ukázkovým příkladem. Nahráli jsme ho během pěti minut v době, kdy jsem neměl nahrávací studio a na dveře nám klepala kapela, co tam měla být po nás.“ Na dně křišťálově modrého moře, na pudrově bílém písku se majestátně tyčí ikonické YSL logo od designéra Cassandrea. V tu chvíli se jako zjevení objevuje Lenny Kravitz a vystupuje z hlubin směrem ke světlu a možná i lepším zítřkům. V rukou při tom svírá průhledný flakon Y Eau de Toilette, vyrobený z křišťálového skla, protože, jak sám potvrzuje, čestný muž nemá co skrývat.
Naladění vůně pro kreativního hudebníka
„Vůni Y jsem vlastně poprvé vyzkoušel během natáčení v Paříži v roce 2020. Zaujalo mě, jak je nadčasová. Chladivý minerální akord a záplava aldehydů se sexy ambrovým nádechem je pro mě něco jako bílé tričko, naprostý základ šatníku.“ Rokenrolový pohled na jednu z nejzásadnějších rodin pánských vůní – fougère – zkomponoval mistr parfémář Dominique Ropion. Čtvrtá variace Y Eau de Toilette volně navazuje na temnější podobu Y Le Parfum z loňského roku, která byla ekvivalentem drsného koženého křiváku.
Kovově dřevitý aspekt odkazuje ke kořenům vůně Y, postavené na kontrastu protikladů. Aldehydy v úvodu dodávají kompozici závan modernosti. Hřejivé kadidlo rezonuje napříč celou vůní a ve spojení s novou odrůdou levandule Diva, jež se sklízí pouze na polích YSL v níže položených oblastech Provence, nechává vyniknout smyslnosti celé kompozice.

Studená vlna přichází ve chvíli, kdy se ke slovu dostává pelargonie z Madagaskaru, šalvěj muškátová z Provence a ambrový akord. Žhavý závěr Ropion rozehrál basovými nótami cedrového oleje s neodolatelným nádechem vanilky. Stejně jako v klipu kampaně, i v reálném životě Kravitz často nosí parfém, aby podpořil svou kreativitu nebo se vžil do role. Odjakživa tíhne k těm intenzivnějším.
„Líbí se mi dřevité vůně se svěžím kontrastem. Nenosím je každý den, ale když už se chystám ven a potřebuju povzbudit, vždy po něčem sáhnu. Jsou to právě zvuky, pocity a vůně, které nás formují. Ať už se jedná o jídlo z dětství, pálení šalvěje nebo kadidla v domácnosti, éterické oleje do koupele nebo oblíbený parfém milované osoby. Nefalšovaný sex-appeal pramení z uvědomění si sebe sama.“ Pokud jste doteď marně hledali tu pravou vůni na léto, právě jste ji našli. Y Eau de Toilette se snadno nosí. Má až neuvěřitelnou dvanáctihodinovou výdrž a zaručí vám smršť komplimentů od všech v okolí. Je jako melodie, kterou si zamilujete na první poslech.