Home  /  Stories  /  Tomáš Ric a jeho svět Pigmentarium plný souzněných protikladů

Tomáš Ric a jeho svět Pigmentarium plný souzněných protikladů

Byl nominovaný na Esquire man 2022 v kategorii byznys. Čekáte sofistikovaného kravaťáka v tmavě modrém kvádru? Pak jste správně trefili asi jen tu barvu svršku. Tomáš Ric si jede svoje. A že to dělá sakra dobře.
16.02.2023
Text: Olga Sládková
Foto: Hana Knížová

Niche parfumérský brand Pigmentarium letos najíždí na 5. rok. Na začátku to možná mohlo vypadat jako takový ten milý lokální designový počin (s očekávaným sympatickým a lokálním byznysem). Tomášovy ambice ale byly a jsou někde úplně jinde – a díky tomu je brand v růstu bez ohledu na proběhlou pandemii a poněkud ospalejší globální ekonomiku. Sbíhají se vám sliny na investici do dobře namazaného stroje?

“Jsem rád, že mám úplnou kreativní svobodu, vlastní tempo a tým lidí, který věří společné vizi. Několik investičních nabídek už přišlo. Je to ta nejlepší zpětná vazba, ale s díky odmítám," uzavírá téma Tomáš.

PIGMENTARIUM

Pigmentarium je parfumérský dům z Prahy, založený v roce 2018. Za 5 let existence se firma rozrostla z jednoho autorského parfému a tří zastupujících prodejen (v Praze a Bratislavě) až na evropský brand se stálým prodejním zastoupením u etablovaných prodejců na třinácti evropských trzích, včetně Paříže, Berlína či Amsterdamu. Portfolio značky tvoří stálá nabídka (v tuto chvíli šesti) parfémů, interiérových vůní a doplňků. Parfémy a produkty Pigmentarium jsou klienty i distributory oceňované nejen za svou prvotřídní kvalitu, ale i za přesahy, které značka nabízí. Díky rozvinuté komunitě a inovativní osobnosti CEO Tomáše Rice tak vznikají speciální umělecké edice a eventy. A brand se nebrání ani např. zakázkovému vývoji pro firemní klienty.

Foto 1: Marek Mičánek pro Harper's Bazaar - Mramorová víčka i umělecké solitéry v jednom - to je poslední příspěvek několikaleté kolaborace Pigmentarium se sochařkou Terezou Štětinovou. Foto 2: Jan Grombiřík - Pigmentarium spolupracuje s umělci napříč obory, např. s tanečníkem souboru baletu národního divadla Fraserem Roachem. 

KÉRKY MÍSTO ROLEXEK

Na první pohled je vidět, že Tomáš si na nic nehraje. Usadí se naproti v bílém triku a první co vidíte jsou tetování v jednoduché lince. “Tohle je od Basquiata, byli jsme v Albertině, cvakl jsem to mobilem. A tohle je od přítelovy šestileté neteře. Mám je takhle v předu, protože mě baví, inspirují a chci je vidět.”

Jeden z hlavních networkingů se ale odehrává v rámci jiného hobby. “Chodím do gymu pětkrát týdně, abych se odreagoval a vyčistil si hlavu. Ze Pigmentarium studia to mám jen přes most na Karlák do John Reed. Vlastně bych už po těch letech mohl dostat nějakou slevu,” směje se. “A ukazuje se, že tenhle živootní styl spojuje. Téměř v každém evropském městě mám “gym buddyho” z lifestyle světa, takže ideální neformální propojení.”

SVOJÍ CESTOU

A není to jenom gym. Tomáš má schopnost propojovat různá prostředí a témata a tím tvořit úplně nový kontext. Umění, móda, techno. “Výhoda Prahy je, že se tady dá celkem hezky vyrůst. V Paříži, Amsterdamu, Berlíně je všechno mnohem drsnější a větší, jednám s lidmi o deset až dvacet let staršími a rozhodně vám nikdo nic neodpustí.”

Pro byznys ale Tomáš využívá i sociální sítě a jejich globální rozsah. “Kromě všeho negativního mají i světlou stránku, která se dnes už tolik nepodtrhuje. Spojují. Společné hodnoty, kvalita, silná vizuální stránka, koncepční komunikace a dlouhodobost jsou prvky, na kterých stavím komunikaci s obchodními partnery. Fakt to není jenom o posílání oficiálních nabídek.”

Foto 1: Vůně napříč světy. Vonné tyčinky Pigmentarium jsou ambientní součástí techno večírků sonic pořádaných v pražském klubu Fuchs2. Foto 2: Daniela Pilná - Uvedení výstavy a stejnojmenného parfému Genesis v květnu 2022 v pařížské čtvrti Saint-Germain-des-Prés.  

MEZI FEELINGEM A ANALÝZOU

Přestože dá hodně na intuici, Tomáš Ric rozhodně ví, co dělá. S rozepsanou dizertačkou má našlápnuto k doktorátu z ekonomie a jak sám říká, “Víc než networkingové party mě baví analyzovat čísla a stanovovat si byznysové cíle a hledat cesty, jak jich dosáhneme. Protože pak jasně vidím, kam se posouváme, co byl dobrý krok a co už raději nedělat.” 

A co ho čeká v roce 2023? To co se týká Pigmentaria je zatím ještě tajemství. A jinak… ”Jsem toho názoru, že co neroste, to nežije. Takže mimo dizertačky je to gym, přednášky, kurzy, marketingové konzultace a uvidíme, co dalšího se mi připlete do cesty.”

Objednejte si předplatné Esquire

Časopis Esquire
Předplatné

Doporučujeme

#man at his best