Naposledy jsme o spolupráci Kanyeho Westa s adidasem mluvili loni v říjnu, kdy značka ukončila partnerství po několika antisemitských komentářích rappera, kterým předcházelo nošení triček s potiskem White Lives Matter během veřejných vystoupení. Vedle adidasu se od Westa distancovaly také časopisy Vogue, Balenciaga a Gap, čímž mimo jiné přišel o titul miliardáře. Od té doby se však poptávka po modelech s nálepkou Yeezy zvýšila o 30 %.
Podle CEO Impossible Kicks Johna Mocadla patří boty navržené Kanye Westem mezi tři nejoblíbenější boty na webu, hned po Jordanech a některých botách Nike, jako jsou Dunk a Air Max. "Měsíčně prodáme asi 30 000 tenisek. Pravděpodobně 6 000 až 7 000 z nich jsou Yeezy," vysvětlil Mocadlo v rozhovoru pro CNN. Ve světě dalšího prodeje jsou černobílé Yeezy 350 nejvzácnější, jejich cena při přeprodeji je až o 40 % vyšší než jejich původní cena. Zvýšená poptávka po teniskách Yeezy může být kromě obvyklého efektu "že i špatná reklama je dobrá reklama" také snahou fanatiků přivlastnit si sběratelské předměty, které by v budoucnu mohly mít mnohem vyšší hodnotu. Mocadlo překvapivě uvedl, že mnoho zákazníků o Westových posledních invektivách vůbec neví.
Partnerství Kanyeho Westa se značkou adidas, které začalo v roce 2013, bylo pro tuto značku "nejvýznamnějším partnerstvím mezi nesportovcem a sportovní značkou". Když adidas přestal vyrábět obuv Yeezy a ukončil vyplácení odměn Westovi, přišel v posledních čtyřech měsících roku 2022 o 246 milionů dolarů z tržeb. Nyní je adidas zavalen neprodaným zbožím a očekává, že letos přijde o dalších 1,3 miliardy dolarů, přičemž uvedl, že plánuje recyklovat výrobky Yeezy odstraněním loga značky. Tento týden byla podle nepotvrzených zvěstí uzavřena nová dohoda mezi Westem a adidasem, podle níž značka prodá produkty Yeezy v hodnotě 500 milionů dolarů.