Italská karosárna Zagato postavila na základě modelu Alfa Romeo Giulia GTA dvoudveřové kupé se zkráceným rozvorem, které opravdu stojí za vidění. Sportovní vůz, pokřtěný Giulia SWB Zagato, byl vyroben jako jediný exemplář na oslavu 100 let spolupráce mezi Alfou a Zagatem a byl radikálně vizuálně upraven. Technicky vychází z verze Giulia GTA s manuální převodovkou, která byla modernizována na výkonnostní úroveň výkonnějšího modelu GTAm. Kupé by tak mělo nabízet výkon 397 kW/540 k, který se na zadní nápravu přenáší prostřednictvím šestistupňové převodovky. Sprint na 100 km/h bude pravděpodobně trvat méně než čtyři sekundy a maximální rychlost přesáhne 300 km/h.
Krátké a svěží
Přední část vozu, značně upravená firmou Zagato, má elegantní vzhled. Kapota je více přitažena k čelní straně a obohacena o ozdobné lišty a větrací otvory. Mezi další výrazné prvky patří nové světlomety s trojitými světly a větší přední větrací otvory. Zadní a zadní dveře byly vynechány ve prospěch zkráceného rozvoru. Zadní část kupé je odpovídajícím způsobem zkrácena a zvýrazněna. Masivní C-sloupky, dvojitá bublinovitá střecha typická pro Zagato a zadní světlo táhnoucí se v oblouku přes celou šířku zádi dotvářejí vzhled vozu.
V interiéru najdete sportovní sedadla s černým koženým čalouněním a vyšíváním, které barevně koresponduje se zeleným lakem exteriéru. Některé části palubní desky přebírají také barvu exteriéru. Namísto modelu GTAm s automatickou převodovkou je Giulia SWB Zagato vybavena atraktivní hliníkovou řadicí pákou pro šestistupňovou manuální převodovku.
Alfa Romeo Giulia SWB Zagato je, jak již bylo zmíněno, bohužel pouze ojedinělým exemplářem a je již prodán - šťastlivcem je prý patřičně solventní sběratel Zagato z Německa. O ceně výrobce mlčí, ale předpokládáme, že se to byla sedmimístná částka v eurech. Není také známo, zda se plánují další klenoty Zagato tohoto druhu.