Aston Martin - již 110 let kovárna supersportovních vozů, která udržuje Jamese Bonda v pohybu a fascinuje i neagenty. Vždy ztělesňoval luxus, střídmost a výkon - kombinace, která dala vzniknout ikonám.
DB4, DB5, Lagonda, DBS, DBX a nyní DB12. Má i nejnovější supersportovní vůz na to, aby se stal ikonou? Zelený lak "Iridescent Emerald" šimrá každý detail z karoserie s hliníkovou kompozitní strukturou. Dvoumístný vůz váží něco málo přes 1600 kg. Skutečné srdce DB12 se však skrývá pod dlouhou kapotou, hned za přední nápravou: je jím nadupaný motor V8 biturbo o objemu 4,0 litru. Díky výkonnostní modernizaci má nyní výkon 680 koní a točivý moment 800 Nm.
Akustická přemíra
Jako andělská křídla se dveře modelu DB12 po otevření jemně sklouznou vzhůru. A také kokpit se konečně dočkal moderní úpravy, doplněné o dotykovou obrazovku a integraci chytrého telefonu. Ani tentokrát se nejedná o pozůstatek po AMG, ale o vlastní vývoj. Stiskněte startovací tlačítko a DB12 rozpoutá své majestátní síly. Hluboký řev, který může vydávat pouze osmiválec, se rozrazí o okolní kopce. Z nuly na 100 km/h vystřelí za 3,6 sekundy a nervózním pasažérům může zvýšit krevní tlak.
Dodržování limitů
Pohon zadních kol pohání DB12 brutální silou, díky kratšímu převodovému poměru, překalibrované osmistupňové převodovce spolupracující s elektronickým zadním diferenciálem a pečlivě vyladěnému odpružení se DB12 doslova lepí na silnici a poskytuje nesrovnatelný zážitek z jízdy. Zdá se, že supersportovní vůz s pohonem zadních kol nic nerozhodí, a pokud ano, Brit brzy ukáže, kde leží hranice fyziky.
Navzdory vysokému výkonu je DB12 překvapivě plynulý. I po několika stovkách kilometrů v tahu vystupujete uvolnění, zatímco vůně jemné kůže ještě chvíli přetrvává. Má DB12 jako dvoudveřový Super Tourer potenciál stát se ikonou? Odpověď je jednoduchá: je to gentleman, který se vyzná jak ve svém vzhledu, tak ve svých výkonech. Nic víc není třeba dodávat, snad kromě ceny. Oficiálně zatím nejsou k dispozici žádné údaje, ale říká se, že bude stát kolem 225 000 eur.