Home  /  Style  /  Balenciaga spustila re-sell program pro zákazníky

Balenciaga spustila re-sell program pro zákazníky

Partnerství se společností Reflaunt zákazníkům usnadní prodej jejich starého oblečení.
29.09.2022
Text: Josef Šlaich
Foto: Balenciaga

Společnost Balenciaga spustila program oběhového hospodářství - tuto formulaci uvádí sama značka - spolu s technologickou a logistickou platformou Reflaunt, který má zákazníkům pomoci prodat jejich staré oblečení a doplňky.

Samotná společnost Kering loni získala pětiprocentní podíl v luxusní přeprodejní platformě Vestiaire Collective. Naproti tomu společnosti jako Chanel a Hermès jsou k online platformám pro přeprodej poměrně skeptické, protože se obávají, že by mohly negativně ovlivnit prodej, podpořit trh s padělky nebo dokonce poškodit image značky. Generální ředitel výroby kabelek Birkin Axel Dumas v červnu analytikům řekl, že vstup na trh by byl na úkor stálých zákazníků značky.

Rychlý růst trhu se secondhandovým zbožím a rostoucí zájem o další prodej jako způsob, jak upevnit udržitelnost značky, však některé hráče rychle přiměl ke změně názoru.

Balenciaga ve svém prohlášení popsala svou novou iniciativu dalšího prodeje jako program skutečně cirkulární ekonomiky. Spolupráce značky Balenciaga se společností Reflaunt - jejíž generální ředitel Cédric Charbit je investorem - nabídne zákazníkům ucelené možnosti dalšího prodeje. Výrobky bude možné vyzvednout online nebo doručit do participujících butiků Balenciaga, kam budou zaslány k ověření pravosti a stanovení ceny, a poté budou vyfotografovány a zařazeny do části celosvětové sítě Reflaunt, která zahrnuje více než 25 sekundárních tržišť.

Zákazník obdrží finanční kompenzaci nebo slevu ve výši 20 a více procent v závislosti na typu výrobku. Tento proces fragmentace luxusu - ústřední téma komunikační strategie značky Balenciaga, která opakovaně přepisuje pravidla pro získávání a prezentaci módních výrobků či kolekcí - je součástí širšího diskurzu, jehož cílem je vyzdvihnout a zvýšit povědomí o dědictví módní značky, která svůj archiv a výrobky považuje za zdroj neustálé obnovy a také udržitelnosti.

Iniciativa také umožňuje spotřebitelům přiblížit dynamiku a procesy v rámci řízení značky a zapojit je z první ruky do jinak běžně nepřístupných aktivit. Program opětovného prodeje značky Balenciaga zatím odstartuje ve Velké Británii, USA, Itálii, Francii a Singapuru.

Objednejte si předplatné Esquire

Předplatné

Doporučujeme

#man at his best