Až v říjnu do prodejen BMW řady 5 dorazí její osmá generace, bude rychle jasné, že se středně velký sedan minulých let proměnil v luxusní limuzínu. Více než pět metrů dlouhý model s rozvorem náprav téměř tři metry a stejně luxusně vybavený jako řada 7 nyní překročil práh od business třídy k první třídě. Je to především díky důležitému čínskému trhu, kde pětka hraje hlavní roli a kde délka, prostor a luxus představují určující faktor úspěšnosti.
Mild-hybrid, plug-in a elektro
Oproti svému předchůdci nový model získal nejen deset centimetrů na délku a 20 centimetrů na rozvoru, ale BMW se také vytasilo s pohonem. Poprvé je pětimístný vůz k dispozici nejen se 48voltovými mild-hybridy (benzinovými a naftovými) a několika plug-in hybridními variantami, ale poprvé také s čistě elektrickým pohonem - a to hned od podzimního uvedení na trh. Nová i5 se bude dodávat ve dvou verzích (eDrive40 a M60 xDrive) s výkonem 250 kW/340 k a pohonem zadních kol, resp. 442 kW/601 k a pohonem všech kol, bude vybavena baterií s čistou kapacitou 81,2 kWh a dosáhne tak standardního dojezdu 477, resp. 455 kilometrů. Ve městě je dokonce možný dojezd až 582 kilometrů.
Vrcholný model M60 xDrive díky dvěma elektromotorům sprintuje z klidu na 100 km/h za 3,8 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 230 km/h (regulované), přičemž baterie se při rychlostních excesech samozřejmě rychle vybíjí. Pokud se situace vyostří, pomůže nový režim "Max Range": Ten dokáže prodloužit zbývající dojezd až o 25 % omezením výkonu a vypnutím komfortních funkcí. Na rychlonabíjecí stanici pak i5 nasaje maximálně 205 kW - za deset minut tak "doplní" šťávu na dalších 156 kilometrů. Nabití z deseti na 80 procent trvá jen půl hodiny. V domácím wallboxu se baterie nabíjí výkonem jedenáct kW; pro další nabíjení je možné využít i 22 kW.
I v dalších ohledech se nová pětka podřídila duchu doby: poprvé je standardní výbava interiéru zcela veganská. Pravá kůže je k dispozici pouze za příplatek. Jinak interiér vypadá stejně luxusně jako v současné řadě 7: kokpit s konzolí tvořenou dvěma obrazovkami nakloněnými směrem k řidiči, velkým head-up displejem s rozšířenou realitou, interaktivní světelnou lištou za "sklem" připomínajícím křišťál, stejně jako řada komfortních prvků, jako je prostorový audiosystém od Bowers & Wilkins, připomínají větší luxusní sedan. Z hlediska ceny je však nová řada 5 umístěna o něco níže: Základní benzinová verze 520i bude stát téměř 1,5 milionu korun, vrcholný model i5 M60 xDrive bude k dispozici za 2,5 milionu korun.