Home  /  Style  /  Daniel Lee byl jmenován novým kreativním ředitelem Burberry

Daniel Lee byl jmenován novým kreativním ředitelem Burberry

Britská luxusní značka jmenovala na pozici bývalého návrháře značky Bottega Veneta. Daniel Lee nahradí Riccarda Tisciho, jenž po pěti letech z vedení odchází.
28.09.2022
Text: Josef Šlaich
Foto: Juergen Teller

Daniel Lee, který loni v listopadu překvapivě odešel od značky Bottega Veneta, byl vybrán, aby Tisciho nahradil. Ve své nové funkci bude Daniel dohlížet na všechny kolekce Burberry. Svou debutovou kolekci představí na přehlídkovém mole na londýnském fashion weeku v únoru 2023.

„Burberry je velmi zvláštní místo s magickou minulostí a velmi slibnou budoucností. Kapitola, kterou jsem byl požádán, abych napsal v jejím dlouhém příběhu, je kapitola, na kterou jsem neuvěřitelně hrdý a kterou jsem se rozhodl završit svou pondělní přehlídkou,“ uvedl Tisci v prohlášení. „Dařilo se mi pokračovat v odkazu inovací a důsledně jsem se zasazoval o kreativitu a rozmanitost, aby se značka Burberry stále posouvala kupředu. Chci poděkovat svým týmům, minulým i současným, a armádě spolupracovníků a přátel, kteří mi pomohli napsat kapitolu, která, jak doufám, zůstane v budoucnosti značky Burberry po mnoho dalších let.“

Tisciho oblečení se chvílemi přiklánělo k mladší generaci: převzal kdysi vysmívaný károvaný vzor Burberry a v nových barvách a obměnách jej použil na čepicích, tričkách a teniskách, čímž vyvolal další vlnu pozdvižení. Během svého působení představil nový monogram TB, který se snaží navázat na dědictví značky Burberry současným stylem, a zviditelnil značku oblékáním celebrit, jako jsou Bella Hadid, Billie Eilish a Nicki Minaj. 

Na přehlídce značky pro jaro/léto 2023 - která byla kvůli úmrtí královny Alžběty II. odložena na 26. září a místo původně plánovaného Trafalgarského náměstí se konala v průmyslovém areálu v jižním Londýně - představil Tisci kolekci inspirovanou pláží, kterou popisuje jako „místo demokracie, společenství“. 

Přehlídka se kryla s posledním dnem milánského fashion weeku, přesto Burberry přilákala hvězdný seznam účastníků, včetně Kanyeho Westa, Stormzyho, Gillian Anderson a thajského herce Vachirawita Chivaareeho, který byl v červenci jmenován prvním ambasadorem Burberry v jihovýchodní Asii a před přehlídkou přilákal davy jásajících fanoušků. Po molu se prošly modelky zvučných jmen, včetně Naomi Campbell, Belly Hadid, Mariacarly Boscon a Iriny Shayk.

Před nástupem do Burberry byl Tisci více než deset let kreativním ředitelem Givenchy, kde se zasloužil o vzkříšení francouzského luxusního módního domu a parfumerie svými temnými a podmanivými kolekcemi. Značku vlastněnou koncernem LVMH opustil v lednu 2017, kdy mu skončila smlouva.

„Riccardo sehrál klíčovou roli při změně pozice značky Burberry,“ dodává Akeroyd. „Zdokonalil náš kreativní jazyk, zmodernizoval a zkvalitnil naši produktovou nabídku a přivedl k naší značce novou generaci zákazníků. Jménem všech ve společnosti Burberry bych mu rád poděkoval za jeho kreativní vedení a popřál mu do budoucna jen to nejlepší.“

Akeroydův předchůdce Marco Gobbetti jmenoval Tisciho v roce 2018 a společně vybudovali ze současné britské značky skutečného hráče na poli luxusu, který v  dubnu 2022 dosáhl tržeb ve výši 2,83 miliardy liber. Tiscimu však na začátku roku 2023 končí smlouva a objevily se spekulace o možném kreativním resetu, přičemž mezi potenciálními kandidáty na tuto roli se mluvilo právě o britském návrháři.

Během svého působení Tisci výrazně pokročil v rozšiřování pozice značky Burberry v oblasti streetwear, když představil širší nabídku mikin, tenisek a tepláků, zatímco březnová spolupráce značky se značkou Supreme vyvolala fronty před prodejnami a online se vyprodala během několika minut. Italský návrhář si také pohrával s představami o britskosti prostřednictvím rafinovaného krejčovství a spolupráce s  Vivienne Westwoodovou. Trenčkoty, které jsou pro značku evergreenem, byly rozšířeny o luxusní ozdoby.

Tisciho oblečení se chvílemi přiklánělo k mladší generaci: převzal kdysi vysmívaný kostkovaný vzor Burberry a v nových barvách a obměnách jej použil na čepicích, tričkách a teniskách, čímž vyvolal další vlnu pozdvižení. Během svého působení představil nový monogram TB, který se snaží navázat na dědictví značky Burberry současným stylem, a zviditelnil značku oblékáním celebrit, jako jsou Bella Hadid, Billie Eilish a Nicki Minaj. 

Na přehlídce značky pro jaro/léto 2023 - která byla kvůli úmrtí královny Alžběty II. odložena na 26. září a místo původně plánovaného Trafalgarského náměstí se konala v průmyslovém areálu v jižním Londýně - představil Tisci kolekci inspirovanou pláží, kterou popisuje jako „místo demokracie, společenství“. 

Přehlídka se kryla s posledním dnem milánského fashion weeku, přesto Burberry přilákala hvězdný seznam účastníků, včetně Kanyeho Westa, Stormzyho, Gillian Anderson a thajského herce Vachirawita Chivaareeho, který byl v červenci jmenován prvním ambasadorem Burberry v jihovýchodní Asii a před přehlídkou přilákal davy jásajících fanoušků. Po molu se prošly modelky zvučných jmen, včetně Naomi Campbell, Belly Hadid, Mariacarly Boscon a Iriny Shayk.

Před nástupem do Burberry byl Tisci více než deset let kreativním ředitelem Givenchy, kde se zasloužil o vzkříšení francouzského luxusního módního domu a parfumerie svými temnými a podmanivými kolekcemi. Značku vlastněnou koncernem LVMH opustil v lednu 2017, kdy mu skončila smlouva.

Gobbetti, který loni v červnu odešel z Burberry a nastoupil k italskému výrobci obuvi Ferragamo, se snažil britskou značku pozvednout tím, že ji stáhl od velkoobchodních partnerů v méně luxusních lokalitách, zvelebil její vlastní prodejny, omezil slevy a zavedl více koženého zboží.

Nová kapitola Burberry

Krátce poté, co Akeroyd v březnu nastoupil do Burberry z Versace, označil za tři hlavní priority své nové funkce pozvednutí značky, inovaci produktů a robustní maloobchodní síť. Dodal, že vidí prostor pro to, aby Burberry ještě více zdůraznilo svou britskost, a naznačil spíše pokračování strategie svého předchůdce než velké změny. Očekává se, že Akeroyd představí své strategické plány v listopadu.

Mezitím Leeho náhlý odchod ze společnosti Bottega Veneta, kde sklízel fenomenální tvůrčí úspěchy, šokoval celý módní svět a vyvolal zvěsti o neshodách nebo o tom, že Lee míří na významnou pozici jinam. V prohlášení vydaném při jeho odchodu společnost Bottega Veneta uvedla, že ukončení spolupráce bylo „společným rozhodnutím“. 

Lee, který dříve pracoval pod vedením Phoebe Philo u značky Celine, oživil značku Bottega Veneta po svém jmenování kreativním ředitelem v červenci 2018. Převzal značku vlastněnou společností Kering, která je známá svými klasickými tkanými koženými doplňky, a proměnil ji v jednu z nejžhavějších módních značek s novými tvary kabelek, jako jsou Pouch, Cassette a Jodie, žádanou obuví, jako jsou biologicky odbouratelné boty Puddle a Tire, a elegantní nabídkou ready-to-wear, kterou si oblíbily celebrity včetně Rihanny, Skepty a A$AP Rockyho a kolegů návrhářů, jako je zesnulý Virgil Abloh.

EsquireMAN

Objednejte si předplatné Esquire

Časopis Esquire
Předplatné

Doporučujeme

#man at his best