Home  /  Style  /  Digitální stárnutí pleti a jak proti němu bojovat
digitální stárnutí

Digitální stárnutí pleti a jak proti němu bojovat

Pokud jen jednou za den napíšete textovku, nic zásadního to pro vaší plet neznamená. Ale ruku na srdce – opravdu zůstane jen u jedné zprávy? Ve skutečnosti průměrný člověk stráví koukáním do displeje svého mobilu několik hodin denně.
27.06.2022
Text: Jakub Pástor
Foto: Getty Images

Jak možná víte, modré světlo z chytrých telefonů, notebooků či tabletů výrazně působí na naší pokožku.Na rozdíl od bílého slunečního světla je to modré mnohem škodlivější. Takzvané HEV světlo (high-energy visible) proniká do kůže mnohem hlouběji než UV záření a může vést k tvorbě volných radikálů v našich buňkách a způsobovat tak vrásky, pigmentové skvrny nebo jiné předčasné známky stárnutí. Přečtěte si několik spolehlivých tipů, jak se tzv. digitálnímu stárnutí vyvarovat.

Dopřejte si čas offline  

Jednoduchý, ale velmi účinný tip: dopřejte si offline momenty. Tímto způsobem můžete na určitou dobu uniknout škodlivému modrému světlu. Místo scrollování na Instagramu nebo několikahodinového sledování Netflixu v posteli byste například měli pro změnu číst knihu nebo si poslechnout audioknihu.  

Aktivujte si filtr modrého světla  

Některé chytré telefony a tablety již obsahují filtry modrého světla, které mohou snížit jeho záření. Mnoho zařízení má také tzv. noční režimy, ve kterých je modré světlo filtrováno. Telefony od Apple mají zase vestavěný filtr s nočním režimem "Night Shift".  

digitální stárnutí

Noste brýle, které filtrují modré světlo  

Oči a jemné oční okolí náchylné k tvorbě vrásek můžete při práci s počítačem chránit pomocí brýlí filtrujících modré světlo. Pokud nosíte dioptrické brýle, stačí si je nechat osadit skly s filtrem modrého světla. Na první pohled vypadají úplně stejně jako klasické brýle, ale pro vaše oči udělají ještě lepší službu – spolehlivě je ochrání je před modrým zářením.

Zdravá a vyvážená strava  

Proti “screen” face může pomoci také vyvážená strava. Antioxidanty a další látky nacházející se v rostlinách pomáhají chránit pokožku zevnitř. Na vašem talíři by proto neměly chybět potraviny jako rajčata, brokolice, kapusta, avokádo, borůvky, citrusové plody nebo ořechy.  

Péče o pleť  

I muži by měli myslet na péči o pleť. Zejména pokud jde o téma digitálního stárnutí. Pomáhají zde zejména antioxidační složky, které bojují proti volným radikálům. Účinné jsou však pouze kosmetické přípravky, které jsou speciálně navrženy tak, aby modré světlo blokovali.

Objednejte si předplatné Esquire

Předplatné

Doporučujeme

#man at his best