S nástupem elektromobility se objevuje mnoho nových výrobců, ale mnoho z nich stejně rychle zaniká. Od roku 2026 budou na silnicích jezdit i e-auta s logem Aehra na kapotě. Nebude jich však mnoho, protože sedan má stát nejméně 180 000 eur, což přesahuje hranici 4 milionů korun.
Za novou značkou stojí Hazim Nada, doktor matematiky a kvantový fyzik. Čtyřicetiletý Nada však vydělal jmění na obchodu s ropou a nyní ho vkládá do svého startupu v oblasti automobilů. Vývoj probíhá v malém týmu pouze tří inženýrů a čtyř designérů, v úzké spolupráci s dodavateli, na jejichž komponentech inženýři přizpůsobují tvar a technologii vozu. Nada vidí svou značku na stejné úrovni jako Mercedes, BMW nebo Audi, ale pouze co se týče kvality. "Naším cílem je dělat všechno trochu jinak než tradiční prémiové značky."
Nezaměnitelně italský
Co to znamená, ukázal start-up již na konci roku 2022 se studií SUV a nyní se čtyřdveřovým vozem založeným na stejném designu. Díky dlouhému rozvoru a krátkým převisům vypadá pětimetrová, oblá Aehra skutečně jinak než ostatní sedany. Z boku vůz ukazuje pouze jednu plynulou linii bez jakýchkoli hran. Místo toho je karoserie opticky rozdělena odlesky a plochami světla a stínu. Design nese nezaměnitelné italské rysy. Není divu: šéf designu Filippo Perini již pracoval pro Lamborghini a Italdesign.
Čtyři velkolepé dveře se sklápějí nahoru v opačných směrech a odhalují stejně jedinečný interiér s nízko posazenou přístrojovou deskou a oválným prolisem. Přes celou šířku se táhne dotyková obrazovka. Při zastavení prý monitor vystupuje z palubní desky jako obrazovka. "Díky tomuto konceptu se interiér vozu stává obývacím pokojem, kde můžete pracovat, spát nebo sledovat filmy," říká Perini.

Cílem týmu je dojezd 800 kilometrů a krátká doba nabíjení až 350 kW. To má umožnit vlastní 925voltová platforma a baterie s maximální kapacitou 120 kWh. Společnosti, která je stará teprve čtyři roky, zatím chybí řada komponent, včetně dodavatele tří elektromotorů. Tým Nada také ještě nemá stanoveny údaje o výkonu. Jasné je pouze to, že "Aehra nemá být hyperautem. Bude mít nízko položené těžiště uprostřed, nebude vážit více než dvě tuny a bude odpovídajícím způsobem agilní při řízení," slibuje šéfkonstruktér Franco Cimatti. "Její výkon by však měl zůstat vždy dobře zvládnutelný v každodenním životě."

Z této platformy má být odvozeno několik verzí; kromě SUV a sedanu se plánuje i kompaktnější 2+2místný model jako třetí. V současné době je však hlavním cílem najít výrobního partnera. Probíhají jednání s finskou společností Valmet a se společností Magna ve Štýrském Hradci, které mají zkušenosti s výrobou elektromobilů.