Už 20. listopadu začíná v Kataru mistrovství světa ve fotbale 2022. Fotbalové dresy jsou na vrcholu seznamu současné módní mánie. Po motoristickém sportu nyní zaujal luxusní i streetwearové značky také svět fotbalu.
U AS Monaco byl ve spolupráci s pařížskou značkou Drôle de Monsieur navržen dres s barevnými šachovnicovými vzory. Přestože fanoušci kritizovali výběr barvy, která neodpovídala klubovým barvám, hráči už v těchto dresech nastoupili v říjnu v zápasech Evropské ligy.
AFC Ajax si pro své dresy a tréninkové soupravy vybral nizozemskou streetwearovou značku Daily Paper. Výsledek? Zlatá košile s africkými motivy, které mají připomínat původ obou zakladatelů značky.
Dres, který Nigo - japonská streetwearová ikona a kreativní ředitel značky Kenzo - navrhl společně s Adidasem pro mistrovství světa ve fotbale v Kataru, je čistě japonský: jemně růžový a zelený, který odráží barvy japonského jara a ikonické třešňové květy. Návrhář chtěl také zdůraznit hodnoty a řemeslnou zručnost země.
Do hry se zapojují i luxusní značky
Luxusní značka Gucci představila ve své nejnovější kolekci s názvem Palace několik dresů inspirovaných fotbalem: jeden s jahodami, další s monogramem luxusního domu.
Také na přehlídkovém mole se značky nechaly zlákat světem fotbalu. Svou vlastní verzi fotbalového dresu vytvořila londýnská Martine Rose, americké streetwearové značky Supreme a Pleasures a dokonce i Balenciaga (ve spolupráci s Adidasem).
Fotbalisté jako múzy
David Beckham byl jedním z prvních, kdo spojil svět sportu a módy, ale i další fotbalisté se stali tvářemi významných módních značek. V květnu letošního roku podepsal záložník Manchesteru City Jack Grealish smlouvu se společností Gucci.
Američanka Megan Rapinoe spolupracuje se španělskou značkou Loewe. Marcus Rashford, který již v roce 2018 spolupracoval s Nike a Off-White, se spojil s Burberry a Kylian Mbappé spolupracuje s Dior.