Home  /  Style  /  Honda chce dohnat konkurenci třemi novými modely

Honda chce dohnat konkurenci třemi novými modely

Honda představila hned tři nové modely najednou. Japonci mají totiž co dohánět.
02.06.2023
Text: Alex Mayer
Foto: Honda PR

Více elektrických vozů, více konektivity a více nových modelů: Honda chce ze všech sil držet krok s rychlým vývojem automobilového průmyslu. A především nedopustit, aby se zvětšila mezera vůči Číně. Pomoci by k tomu měly tři nové evropské modely, které byly nyní představeny - minimálně jeden z nich má potenciál bestselleru.

Kompaktní SUV Honda CR-V je pravděpodobně nejobjemnější novinkou značky. Tento crossover se pravidelně umisťuje v první desítce nejprodávanějších automobilů na světě. V loňském roce se pátá generace umístila na čtvrtém místě žebříčku nejprodávanějších vozů, přestože se vyrábí již sedm let. Šesté vydání by se mělo pokud možno ještě více přiblížit nejprodávanějšímu vozu světa a přímému konkurentovi v segmentu, Toyotě RAV4. Toho bude dosaženo mimo jiné novou technologií pohonu: Japonci chtějí v Evropě poprvé nabídnout kromě klasického plně hybridního pohonu také plug-in hybrid.

Značka však nenabízí čistě elektrický model ve velkoobjemovém segmentu - a mohla by tak zaostávat za modelem Y od Tesly (třetí místo v žebříčku celosvětových bestsellerů) a elektrickou odnoží RAV4 bZ4X od Toyoty. Honda svou slabinu v segmentu elektromobilů prozatím řeší o třídu nižším vozem - na konci roku 2023 se očekává mini-crossover s nečitelným názvem e:NY1, který pak bude po modelu Honda-e teprve druhým čistě bateriovým vozem značky. Naproti tomu kompaktní crossover ZR-V, který byl rovněž právě představen a je o polovinu menší než CR-V, spoléhá na hybridní pohon, a tak se zatím nemůže obejít bez spalovacího motoru.

Obecně lze říci, že technologie dvou motorů, kterou Honda v posledních desetiletích s velkým úsilím prosazuje, bude potřebovat ještě několik let, aby jí pomohla projít transformací. Skutečný rozmach elektrifikace se očekává až v roce 2025, kdy bude k dispozici vlastní e-platforma společnosti Honda pro střední a velké vozy. Ta bude mimo jiné nést řadu nových e-mobilů pro čínský trh. Japonci nedávno představili odpovídající studie na veletrhu v Šanghaji.

O rok později by měl být připraven i vlastní software japonské společnosti, který umožní těsnější propojení e-aut a nové softwarové služby. Na tomto základě chce Honda vyvinout nové obchodní modely, které budou generovat peníze po celou dobu životnosti vozidla. Jednou ze součástí nové strategie je nová značka automobilů a mobility Afeela, kterou Honda uvádí na trh společně s elektronickým koncernem Sony nejprve v USA a později od konce roku 2025 i v Japonsku.

Honda chce také znovu dohnat náskok v samotné technologii elektronických automobilů. Mimo jiné budou vyvinuty nové baterie, včetně baterií s pevnými a polopevnými články. Tématem zůstává také palivový článek jako doplněk bateriové e-mobility. Společnost rovněž plánuje vlastní výrobny baterií a nové provozy na výrobu e-automobilů. Do roku 2030 chce výrobce vyrábět a prodávat přibližně dva miliony e-mobilů ročně. Od roku 2040 pak bude Honda vyrábět pouze elektromobily.

EsquireMAN

Objednejte si předplatné Esquire

Časopis Esquire
Předplatné

Doporučujeme

#man at his best