Home  /  Style  /  Jak to vypadá, když se paní móda vydá na dovolenou?

Jak to vypadá, když se paní móda vydá na dovolenou?

Značky, které otevřely letní pop-up store.
22.06.2023
Text: Josef Šlaich
Foto: Courtesy of a brand

Móda miluje léto, a kdo by se jí divil? Je to jediné období v roce, kdy je ospravedlnitelný odpočinek a naprosté oddání se volnému času uprostřed opojné otupělosti sezónního horka a dráždivého útlumu jinak nekonečných pracovních termínů. Letní dovolená je podle všeho výsadou vyhrazenou jen pro pár vyvolených, a proto se luxus opět rozhodl oslavit svou exkluzivitu.

Signaturní plážová letoviska, pop-up obchody s tropickým designem a fotografie zachycující úchvatné přírodní scenérie; jako by se všechny značky spojily, aby společně představily dočasné objekty na břehu moře a zahájily projekty podél evropského pobřeží ve všech hlavních destinacích, po nichž obvykle touží ti nejbohatší turisté.

Kromě toho, že všechny tyto nové projekty vzbuzují v koupajících se a zákaznících, kteří budou moci letos v létě odpočívat mezi lehátky Gucci nebo Valentino, výrazného ducha jakéhosi úniku, poukazují na trend značek cestovat po nejoblíbenějších turistických destinacích, který je v poslední době stále zřetelnější. Zatímco v zimě se to v ulicích hlavních měst módy nejvíce hemží lidmi dychtícími utrácet, v létě jsou to malé uličky v horách a u moře.

A jestliže jsme dnes svědky tohoto invazivního rozkvětu pop-up obchodů ve všech koutech světa, je jejich zásluhou dočasnost a nenáročnost: náklady na nájmy všude rostou, a pro značku je proto mnohem výhodnější obsadit na krátkou dobu prostor v místě, které je sice drahé, ale dokáže přilákat početnou klientelu. Prodejny na dobu určitou jsou pak lukrativní příležitostí jak pro luxusní značky, které investují do notoricky obydlených prostor, jako je Mykonos pro Louis Vuitton a Francouzská riviéra pro Jacquemus, tak pro nově vznikající značky, protože mohou preferovat i finančně dostupnější lokality, čímž se nákupní zážitek stává rovnocenným.

Gucci si vybrala destinaci Ramatuelle na Azurovém pobřeží, na jejíž pláži zřídila koupaliště vybavené žlutými slunečníky s logem a lehátky v červené a zelené barvě, což plně odpovídá DNA značky, ale je přímo inspirováno pestrými barvami francouzské Riviéry. O několik kilometrů dále na východ, nedaleko města Sestri Levante, otevřela společnost Paul&Shark pláž Tigu, klub na míru s ručníky zelenými jako ligurské vnitrozemí, oranžovými boisery a vybavením v pařížském stylu.

Také Valentino zanechá letos v létě svůj podpis na mořském pobřeží; novou kolekci Escape 2023, kapsuli kaftanů, lehkých šatů a plážového oblečení zdobeného nejikoničtějšími grafikami tohoto domu, bude na pobřeží Amalfi hostit Palazzo Avino, čímž odstartuje spolupráci, která zahrnuje také přizpůsobení celého hotelového plážového klubu, pro tuto příležitost laděného do jasně růžových odstínů Valentina.

Na španělském pobřeží naopak Fendi debutovalo na první signature pláži v historii značky v Puente Romano Beach Resort v Marbelle, jejíž interiér je inspirován znameními zvěrokruhu stejně jako vzhled nové letní kolekce Astrology Capsule 2023, která je v tomto objektu rovněž k vidění.

Zatímco řada italských značek se rozhodla opustit domovinu, aby si užila léto, značka Jacquemus od Simona Porteho minulý měsíc přistála v Comu, kde otevřela pop-up obchod věnovaný své nové kapsulové kolekci, a zahájila tak skutečné turné otevíraček, které se v posledních týdnech uskutečnilo také v Portofinu v Ligurii a v Saint Tropez ve Francii.

Posledně jmenovanou destinaci si vybrala také Loro Piana, která prostřednictvím obchodu La Réserve à la Plage přenesla veškerý italský savoir-faire patřící k DNA značky do jednoho z nejoblíbenějších měst na Azurovém pobřeží, a to v pop-up obchodě, který zároveň otevírá dveře plážového klubu s diskrétními tóny.

Ve stejném naturalistickém duchu se nese i koncepční prodejna Golden Goose ve Forte dei Marmi, Floreria Golden, s dřevěným nábytkem inspirovaným vintage stylem, starými koberci a úzkými kazetovými stropy připomínajícími benátské sídlo značky. Floreria Golden obnovila závazek Golden Goose chránit tradiční italské řemeslo a zahájila spolupráci s firmou Cicli Maggi na zakázkovém provedení jízdních kol s grafikou a látkovými květy.

EsquireMAN

Objednejte si předplatné Esquire

Časopis Esquire
Předplatné

Doporučujeme

#man at his best